Annonse
Annonserer «Rocket Arena» på ny
Nå med EA på laget og nytt perspektiv.

Annonserer «Rocket Arena» på ny

Nå med EA på laget og nytt perspektiv.
6:01
14:10
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
14:10
6:01

(PressFire.no): Noen husker kanskje avdukingen av skytespillet «Rocket Arena» fra mai i 2019 – et fargerikt første persons skytespill med masse action og figurer med varierende egenskaper.

Med fare for å forhåndsdømme kunne man nok den gangen tenkt at det var en krysning mellom «Overwatch» og «Fortnite».

Det har vært stille rundt spillet etter avsløringen, men nå skjer det noe igjen.

Ny utgiver og nytt perspektiv

Den gangen var det Nexon som skulle gi ut spillet til Final Strike Games, men flere ting har endret seg siden den gangen.

Nexon er stempla ut og nå er det Electronic Arts som er med på laget, uten at vi kjenner grunnen til det.

Det er ikke det eneste som har forandret seg – spillet har fått nytt perspektiv, hvor førstepersonsperspektivet er byttet ut med tredjeperson istedet.

Etter noen runder med spillet i en betatest kan vi i det minste si at spillet ikke egentlig ligner på «Fortnite» - det er langt mer intenst enn som så.

Det har kanskje noe til felles med «vertikaliteten» til «Fortnite», men der du bygger i «Fortnite» «skyter» du deg selv her rundt omkring i miljøet. For her hopper du ikke bare – du skyter i bakken og veggene for å holde deg i lufta. Som raketthoppinga i «Team Fortress 2» eller «Quake».

Og du dør aldri, men blir slått ut (knock out). Mekanikken kan minne om den i «Super Smash»-serien, hvor man også skal slås ut av banen. Så er det på-n igjen.

Trangt og intenst

Det er imidlertid arenaene som gjør at det oppleves så mye mer intenst enn mange av de andre skytespillene på markedet akkurat nå. Tre mot tre på så lite område blir fort trangt. Det selv om de fire modusene varierer i oppgaver og mål, så er miljøet det skjer på veldig lite.

Derfor blir det fort «den som blunker taper» - eller i det minste ligger bak de andre. Eller kanskje jeg bare har blitt gammel.

Selve skytingen skjer også kun med raketter – riktignok i forskjellige former. Noen er små og raske, mens andre er større og treige. Som kjent i sjangeren hører det også med egne spesialgrep per figur.

Så vil det vises om «Rocket Arena» klarer å markere seg i en periode hvor det føles som det annonseres et nytt spill i «hero shooter»-sjangeren hver måned.

«Rocket Arena» lanseres 14. juli med krysspilling til pc, Xbox One og PS4.

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Annonserer «Rocket Arena» på ny
Nå med EA på laget og nytt perspektiv.
Jarle Hrafn Grindhaug

(PressFire.no): Noen husker kanskje avdukingen av skytespillet «Rocket Arena» fra mai i 2019 – et fargerikt første persons skytespill med masse action og figurer med varierende egenskaper.

Med fare for å forhåndsdømme kunne man nok den gangen tenkt at det var en krysning mellom «Overwatch» og «Fortnite».

Det har vært stille rundt spillet etter avsløringen, men nå skjer det noe igjen.

Ny utgiver og nytt perspektiv

Den gangen var det Nexon som skulle gi ut spillet til Final Strike Games, men flere ting har endret seg siden den gangen.

Nexon er stempla ut og nå er det Electronic Arts som er med på laget, uten at vi kjenner grunnen til det.

Det er ikke det eneste som har forandret seg – spillet har fått nytt perspektiv, hvor førstepersonsperspektivet er byttet ut med tredjeperson istedet.

Etter noen runder med spillet i en betatest kan vi i det minste si at spillet ikke egentlig ligner på «Fortnite» - det er langt mer intenst enn som så.

Det har kanskje noe til felles med «vertikaliteten» til «Fortnite», men der du bygger i «Fortnite» «skyter» du deg selv her rundt omkring i miljøet. For her hopper du ikke bare – du skyter i bakken og veggene for å holde deg i lufta. Som raketthoppinga i «Team Fortress 2» eller «Quake».

Og du dør aldri, men blir slått ut (knock out). Mekanikken kan minne om den i «Super Smash»-serien, hvor man også skal slås ut av banen. Så er det på-n igjen.

Trangt og intenst

Det er imidlertid arenaene som gjør at det oppleves så mye mer intenst enn mange av de andre skytespillene på markedet akkurat nå. Tre mot tre på så lite område blir fort trangt. Det selv om de fire modusene varierer i oppgaver og mål, så er miljøet det skjer på veldig lite.

Derfor blir det fort «den som blunker taper» - eller i det minste ligger bak de andre. Eller kanskje jeg bare har blitt gammel.

Selve skytingen skjer også kun med raketter – riktignok i forskjellige former. Noen er små og raske, mens andre er større og treige. Som kjent i sjangeren hører det også med egne spesialgrep per figur.

Så vil det vises om «Rocket Arena» klarer å markere seg i en periode hvor det føles som det annonseres et nytt spill i «hero shooter»-sjangeren hver måned.

«Rocket Arena» lanseres 14. juli med krysspilling til pc, Xbox One og PS4.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Annonserer «Rocket Arena» på ny

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum