Pusser opp «Among the Sleep»

Det norske skrekkspillet får bedre grafikk og mer innhold om bare noen få dager.

30. oktober 2017 15:47

(PressFire.no): Hamar-baserte Krillbite slipper en oppdatert versjon av skrekkspillet «Among the Sleep» til pc, det melder selskapet i en pressemelding i dag.

«Among the Sleep», spillet hvor du styrer en liten baby som kravler rundt i en skummel verden sammen med bamsen Teddy, ble sluppet i 2014, og finnes i dag til pc/mac, PlayStation 4 og Xbox One. Spillet har solgt over 300 000 eksemplarer siden lanseringen.

Men hvorfor pusse det opp nå, tre år etter spillet kom ut?

- Vi har ønsket å forbedre «Among the Sleep» lenge, men samtidig trengte vi å få litt sunn avstand til spillet før vi kunne kaste oss inn i det igjen med friske øyne og pågangsmot, sier daglig leder i Krillbite, Jon Cato Lorentzen til PressFire.

Bedre

Spillet får i tillegg til bedre grafikk også «forbedret gameplay», der enkelte puzzles har blitt endret noe, og grensesnittet har blitt fikset i noen vriene oppgaver. Samtidig er det også lagt til ny dialog utviklerne følte manglet fra spillet.

- «Among the Sleep» ble en større suksess enn vi hadde drømt om i 2014. Det har blitt omfavnet av en stor brukermasse, og vi har fått så mange oppmuntrende tilbakemeldinger fra spillerne. Dette er vår måte å gi noe tilbake til fansen.

Den nye versjonen har også et digitalt «museum» du kan krabbe rundt i, for å se på bakom-materiell fra utviklingen av spillet, og inneholder også originalslutten spillet hadde – som utviklerne i en bloggpost innrømmer de er flaue over hvor dårlig er.

Kommer om kort tid

«Among the Sleep: Enhanced Edition» blir navnet på nyversjonen, og den kommer til pc, Mac og Linux allerede 2. november.

En oppdatering av de eksisterende konsollversjonene håper Krillbite å få klart til nyåret, men sier prosessen med å publisere spill er hakket mer komplisert der – hvilket har gjort at de fokuserte på å få ut spillet til pc og Mac i første omgang.

Krillbite har også eksperimentert med en Switch-versjon, og Lorentzen røper at de teknisk sett har fått spillet til å kjøre der.

Han vil derimot ikke love noe mer akkurat nå, ettersom det vil være en ganske omfattende konverteringsjobb å få spillet til å fungere på Switch i forhold til PlayStation 4 og Xbox One.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3