Playerunknown forlater Krafton for å starte nytt studio

Skal utvikle noe han «har sett for seg i årevis».

1. september 2021 10:18

​(PressFire.no): Nylig endret Krafton navnet på «Playerunknown’s Battlegrounds» til «PUBG: Battlegrounds» og mange spekulerte i om det skyldtes endringer med Brendan «Playerunknown» Greene sin stilling i selskapet.

Nå kommer faktisk beskjeden om at Greene forlater Krafton for å opprette et nytt uavhengig studio, men hvor Krafton har en liten andel.

I en uttalelse takker han PUBG og Krafton for å ha tatt sjansen på ham de siste fire årene.

- I dag gleder det meg å kunne ta det neste steget på reisen min for å lage en opplevelse jeg har sett for meg i årevis.

I annonseringen heter det videre at selskapet PlayerUnknown Productions nå utforsker systemer for å utforske massive åpne spill.

Det hører med til historien at Brendan Greene forlot «PUBG»-utviklingen allerede i 2019 for å utforske nye spillprosjekter innad i PUBG Corp.

I sin tid prøvde Brendan «Playerunknown» Greene å skape battle royale-visjonen sin i både «DayZ» og «H1Z1» før «Playerunknown’s Battlegrounds» ble bygget fra bunnen og opp i Unreal Engine og lansert i 2017.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3