Pandemic Brisbane får en strak høyre
Utviklingen av «The Dark Knight»-spillet ble et mareritt.
Det har vært mye rykter rundt den såkalte nedleggelsen av Pandemic Studios i Brisbane i Australia. Nå har Kotaku snakket med flere kilder fra selskapet og har skrevet en artikkel som samler inntrykk og informasjon om situasjonen. Sannheten kan vise seg å være preget av kaos, ekstreme frister og dårlige sjefsavgjørelser.
Etter at selskapet var ferdig med «Destroy All Humans 2» takket de nei til å utvikle en oppfølger til Xbox 360 og PS3. I stedet ville de jobbe med noen nye idéer og startet jobben på det som skulle bli et ambisiøst spill til Wii de kalte »The next big thing». Studioet ble delt i to, og det andre teamet jobbet med idéer fra Pandemic Studios LA. Men så kom en avtale med Time Warner og DC Comics om å lage et Batman-spill på bordet.
Mye kokker og mye søl
Utgivelsesavtalen var det EA som satt, men det viste seg at tidsrammen til dette spillet skulle bli ekstrem stram. EA hadde nemlig bare rettighetene på Batman-spill ut 2008. En rekke feil ble også gjort i valget av utviklingsverktøy samtidig det flere måneder i utviklingen ble avgjort at spillet måtte være basert på filmen «The Dark Knight». Resultatet var flere måneder med arbeid som måtte kastes, og fristen ble dermed enda strammere.
Feil valg av spillmotor og en rekke tekniske utfordringer resulterte til slutt i at selskapet ikke kunne nå fristen i desember. Pandemics team som jobbet på spillet basert på «The Dark Knight» er dermed oppløst, men teamet som jobber med det mytiske Wii-spillet eksisterer fremdeles i en eller annen form, og venter på at en utgiver.
Kilde: Kotaku