
(PressFire.no): «Overwatch» kom ut i mai 2016 og ble kjapt en svært stor suksess.
Allerede etter én måned hadde spillet rundt ti millioner aktive spillere, og det tallet har bare økt og økt. I oktober gikk Blizzard ut og slo seg på brystene med at spillet hadde nådd hele 20 millioner spillere.
I dag annonserte den offisielle «Overwatch»-twitteren at de nå hadde passerte 25 millioner. Altså øker spillet jevnt og trutt med nesten fem millioner annenhver måned.
For en helt ny spillserie er dette intet mindre enn fenomenalt, og er nok en lettelse for teamet bak spillet. De jobbet nemlig med superfiaskoprosjetet «Titan» før «Overwatch», som ble kansellert før det i det hele tatt var annonsert.
Analytikere har anslått at utviklingen av «Titan», som gikk over mange år, kan ha kostet så mye som over 400 millioner kroner.
Med loot crates, events og mengder av skins i «Overwatch», burde de pengene kjapt rulle inn igjen, skulle vi tro.