Annonse

Nvidia viste fram magisk verktøy for oppussing av eldre spill

Bytter ut innhold i spillene med et tastetrykk.

Nvidia viste fram magisk verktøy for oppussing av eldre spill

Bytter ut innhold i spillene med et tastetrykk.
13:05
10:43
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
10:43
13:05
TL;DR

(PressFire.no): Samtidig som Nvidia viste fram sine nyeste grafikkort i 40-serien, ble en helt ny teknologi kalt «RTX Remix» også lagt fram for første gang.

Dette er en teknologi som Nvidia sier skal hjelpe de som modifiserer eldre spill som benytter seg av grafikk-APIene DirectX 8 og DirectX 9, og virker nesten som reinspikka magi.

Nvidia sier at dette vil tillate modding i så godt som alle 3D-spill av en viss alder.

Det hele er todelt:

De som modder spillene vil kunne trykke på en knapp i GeForce-kontrollpanelet som automatisk henter ut alle modeller, teksturer og lyskilder fra området de er i og konverterer de til en ny standard som kan brukes av alle spill.

Området kan så åpnes i RTX Remix-programmet, hvor man kan bevege seg fritt rundt. Samtidig kan man gå inn i hver enkel modell eller tekstur, eller legge til og forbedre lys.

En AI kan gå over alle teksturene for å automatisk legge til korrekt lysbryting og detaljer som sprekker eller andre typer overflater – mens endringer i modellene (for eksempel om man endrer en bord-modell i et annet program) oppdateres i sanntid.

Programmet lar deg lagre alt dette i skyen, og til og med samarbeide med andre i sanntid.

Det virkelig magiske kommer derimot når noen skal bruke modifiseringene. Dette er også bare et knappetrykk unna, der du velger hvilken modifikasjon du vil bruke.

RTX Remix vet hvor du er i spillet, og fanger opp hvordan spillet egentlig skal se ut før ​det dukker opp på skjermen din.

Alle gjenstandene, lysene og alt slik blir så byttet ut med de modifiserte utgavene i sanntid.

Alle spillene vil også få støtte for ray tracing, altså svært avansert lyssimulering, i tillegg til støtte for den nyeste DLSS-oppskaleringen.

Samtidig vil alle spillene kunne modifiseres med effekter som motion blur, bloom og volumetrisk tåke, selv om de ikke opprinnelig støttet dette.

Nvidia sier at alle skjermkort som kan kjøre Vulkan og støtter ray tracing vil støtte denne nye teknologien. En lanseringsdato for det hele er ikke klar enda.

Se hvordan det hele fungerer i denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=bUX3u1iD0jM

Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Bytter ut innhold i spillene med et tastetrykk.
Nvidia viste fram magisk verktøy for oppussing av eldre spill
Erik Fossum

(PressFire.no): Samtidig som Nvidia viste fram sine nyeste grafikkort i 40-serien, ble en helt ny teknologi kalt «RTX Remix» også lagt fram for første gang.

Dette er en teknologi som Nvidia sier skal hjelpe de som modifiserer eldre spill som benytter seg av grafikk-APIene DirectX 8 og DirectX 9, og virker nesten som reinspikka magi.

Nvidia sier at dette vil tillate modding i så godt som alle 3D-spill av en viss alder.

Det hele er todelt:

De som modder spillene vil kunne trykke på en knapp i GeForce-kontrollpanelet som automatisk henter ut alle modeller, teksturer og lyskilder fra området de er i og konverterer de til en ny standard som kan brukes av alle spill.

Området kan så åpnes i RTX Remix-programmet, hvor man kan bevege seg fritt rundt. Samtidig kan man gå inn i hver enkel modell eller tekstur, eller legge til og forbedre lys.

En AI kan gå over alle teksturene for å automatisk legge til korrekt lysbryting og detaljer som sprekker eller andre typer overflater – mens endringer i modellene (for eksempel om man endrer en bord-modell i et annet program) oppdateres i sanntid.

Programmet lar deg lagre alt dette i skyen, og til og med samarbeide med andre i sanntid.

Det virkelig magiske kommer derimot når noen skal bruke modifiseringene. Dette er også bare et knappetrykk unna, der du velger hvilken modifikasjon du vil bruke.

RTX Remix vet hvor du er i spillet, og fanger opp hvordan spillet egentlig skal se ut før ​det dukker opp på skjermen din.

Alle gjenstandene, lysene og alt slik blir så byttet ut med de modifiserte utgavene i sanntid.

Alle spillene vil også få støtte for ray tracing, altså svært avansert lyssimulering, i tillegg til støtte for den nyeste DLSS-oppskaleringen.

Samtidig vil alle spillene kunne modifiseres med effekter som motion blur, bloom og volumetrisk tåke, selv om de ikke opprinnelig støttet dette.

Nvidia sier at alle skjermkort som kan kjøre Vulkan og støtter ray tracing vil støtte denne nye teknologien. En lanseringsdato for det hele er ikke klar enda.

Se hvordan det hele fungerer i denne videoen:

https://www.youtube.com/watch?v=bUX3u1iD0jM

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Nvidia viste fram magisk verktøy for oppussing av eldre spill

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode