(PressFire.no): Da norske «Conan Exiles» (som går under tittelen «Conan Outcasts» i Japan) nylig endelig ble lansert i japan gikk det rett til topps på salgslistene – det med over 32 000 solgte eksemplarer til Playstation 4 første uka.
Andre uka ble det dytta ned fra førsteplassen til en andreplass av fotballspillet «Winning Eleven 2019» (kjent som «Pro Evolution Soccer» i resten av verden), som fremdeles er svært imponerende.
Etter to uker i Japan har det nå solgt over 52 000 fysiske eksemplarer (salgstallene til Media Create inkluderer ikke digitalt, som da kommer i tillegg) – en omsetning som tilsvarer minst 26 millioner kroner.
I Japan har Funcom alliert seg med Spike Chunsoft for lanseringen, noe som ifølge Chief Marketing Officer Erling Ellingsen i Funcom har fungert knirkefritt.
- Det har overgått våre forventninger. Nå jobber vi tett med vår samarbeidspartner Spike Chunsoft for å sørge for at spillerne fortsetter å ha en god opplevelse i tiden som kommer.
«Conan Exiles» ble spillet som reddet Funcom og har i tillegg blitt tidenes mestselgende Funcom-spill. I juli feiret det norske spillselskapet over 1,4 millioner solgte spill.