(PressFire.no): Det er i et lengre innlegg at utviklerne nå sier seg enige i at de ikke har gjort nok med ytelsen i «Playerunknown’s Battlegrounds».
- Vi har ikke gjort nok
Det er både ujevn bildeflyt og hakking som vil få oppmerksomhet når de nå skal skru på koden, hvor det både er klienten, serveroptimalisering og nettkode som skal pusses på.
De skal videre allerede ha klart å spore noen syndere som blant annet gjør at det kan hakke når man først lander, eller at utstyret bruker lang tid på å dukke opp. Dette har vært et irritasjonsmoment for mange, siden det fort kan bety slutten for runden på et noe urettferdig grunnlag.
Effekter fra kjøretøy som skifter underlag skal også skape problemer for ytelsen, i tillegg til at metoden for lyseffekter også skal tyne skjermkort mer enn nødvendig.
Det tas også tak i animasjoner og hvordan trafikkflyten til server håndteres for enkelte objekter.
Nettkoden skal også optimaliseres for å redusere såkalt network latency, hvor resultatet skal være at spillerbevegelser vil bli synlig for andre spillere tidligere.
- Vinner kampen mot juks
Ifølge innlegget er juks det området hvor de har gjort mest framgang og skriver at de fleste jukserne nå blir tatt etter bare noen timer etter at de begynner å jukse.
De mener selv at de er i ferd med å vinne kampen mot juksere, men vil ikke stoppe før problemet er helt borte.