I et intervju med CVG ble det påpekt at utvidelsespakkene «Extraction Point» og «Perseus Mandage», som ble laget av et annet studio, sannsynligvis åpnet serien for nye fans.
Men i følge Dace Matthews mistet de også fans av det originale spillet.
- TimeGate Studios tok historien i annen retning enn hva som var tiltenkt. Vi ser på «Extraction Point» og «Perseus Mandate» som et alternativt univers, et slags «hva om?», og på grunn nettopp det, så svekker den nødvendigvis ikke historien vi prøvde å fortelle.
- «F.E.A.R» handlet om Alma og «F.E.A.R 2» handler også om Alma fordi vi ville fortsette på historien slik vi hadde tenkt fra starten.
Han kunne også avsløre at konsollversjonene vil ha veldig få forskjeller:
- Målet vårt er å gjøre opplevelsen synonym på alle de tre plattformene.
Men han påpeker samtidig at PC-versjonen kommer til å bli den hvasseste versjonen, rett og slett fordi det er mulig.
«F.E.A.R 2: Project Origin» slippes 13. februar på PC, Xbox 360 og PS3.