(PressFire.no): Det er i et intervju med det amerikanske spillmagasinet GameInformer at utvikleren bak «Borderlands 2» slår fast at de ønsker minst mulig filmsekvenser i spillet.
- Nøkkelen er ikke å bryte flyten i spillet. En stor del av det involverer så få filmsekvenser som mulig, sier spillets skribent, Anthony Burch til GameInformer.
Les også: Vår anmeldelse av «Borderlands».
Han forklarer videre at det kanskje kun blir tre filmsekvenser i hele spillet – en i begynnelsen, en på slutten og en i midten.
Grunnen skal være at studioet Gearbox setter spillmekanikken i førersetet og at historien kommer i andrerekke:
- Historien informerer spillmekanikken og lar deg føle at det du gjør i spillet er en del av en større grunn, sier han og påpaker at de ikke vil holde deg i nakken for å tvinge deg til å se en ni minutter lang filmsekvens.
Han forklarer videre at det er spillverdenen og omgivelsene som skal stå for fortellingen.
Likevel påpeker han at det er mer fokus på historie i det nye spillet sammenlignet med det første.
- Det du gjør i «Borderlands 2» er i så mye større skala at det føles enda mer interessant, som det vi viste på Gamecom hvor du reder Roland mens to faksjoner prøver å ta ham fra deg. I det første «Borderlands» fikk du bare aldri inntrykk av viktigheten og størrelsen i oppdragene, sier han.
I «Borderlands»-spillene kan fire spillere samarbeide i et skytespill blandet med rollespillelementer. Et av kjennetegnene til spillene er blant annet et enormt antall våpen, og at de kan oppgraderes.
«Borderlands 2» slippes til pc, Xbox 360 og PlayStation 3 21. september.