«Mass Effect Andromeda» tar et oppgjør med lastetidene

«Mass Effect Andromeda» tar et oppgjør med lastetidene

(PresFire.no): Man kan si mye positivt om «Mass Effect»-serien, men tiden man har måttet bruke i heisen og i skanner om bord på romskipet Normandy er ikke den mest elskede delen.

Lastetidene i serien har blitt «kamuflert» bak denne typen funksjoner, men skal vi tro utvikleren blir denne typen ventetider en saga blott.

Ingen pinlige pauser i heisen?

I det nye romskipet, Tempest, vil du ikke bli stående og vente mellom etasjer eller andre triks for å skjule lastetidene, det avslører Bioware i et ferskt intervju i Game Informer.

Ifølge utviklerne vil det faktisk heller ikke bli lastetid mellom skipet og når man skal ut på planetene.

- Ødela flyten

Det skal ha vært minne minnebegrensingene og lastetider som var synderen i de tidligere spillene, ifølge Bioware.

- Hvis du ville gå fra et sted til et annet, så måtte du slette alt og så laste inn alt på ny. Det tok lang tid, forteller teknisk sjef Harold Chaput.

- Det brøyt virkelig flyten i spillet, innrømmer Chaput.

- Nå er det mye smidigere å være på skipet, lande på en planet, hoppe rundt, og gå inn i en bygning. Alt er ganske sømløst, så å bryte ned barrierene frigjør spilleren til å utforske og gjøre aktiviteter. Det gjør det lettere å lage et rikt miljø.

I intervjuet kommer det også fram at du nå vil kunne endre på ferdighetene til rollefigurene fullstendig før du drar ut av skipet og ut på eventyr.