Tv-serien «Mad Men» men har vunnet prestisjetunge priser, inkludert tre Golden Globes og seks Emmy-priser, og er ansett av mange kritikere som noe av det ypperste innen dette formatet i dag.
Spillsiden Joystiq skriver at rettighetene til et «Mad Men»-spill nå er sikret av produksjonsselskapet Lionsgate.
Noe som kan bety at du får oppfylt en drøm om du lenge har ventet på et spill der du får boltre deg kreativt, nyte en sigarett ved ditt eget kontorbord uten å tenke på Dagfinn Høybråten, og samtidig trakassere kvinnelige kolleger på verste vis.
Serien scorer høyt på sine tidsriktige kostymer og kulisser, og formidler en æra i USA som på mange måter var drevet frem av kløktige hoder som de i «Mad Men». Til og med Nixon og Kennedy søkte råd hos reklamebyråer til sine respektive presidentkampanjer, og massemedienes inntog i de fleste hjem åpnet for nye markedsføringsmuligheter.
TV-serien følger livet i og rundt Sterling Cooper, et fiktivt reklamebyrå i 60-tallets New York. Epoken og dette miljøet var preget av mannssjåvinisme av groveste sort, der arbeidsdagen ikke ble helt den samme uten en pjolter eller fire.
Serieskaper Matthew Weiner har tidligere jobbet med en annen prisvinnende tv-serie, nemlig «Sopranos».
Også denne serien gjennomgikk en spillmatisering, riktignok uten de lysende superlativene som denne merkevaren omgikk seg med mens Tony Sopranos drama var å finne på tv-ruta. «Sopranos: Road to Respect» kom ut i 2006 til PlayStation 2.
«Lost» og «X-Files» er andre eksempler på populære serier som har lidd samme skjebne og kommet ut i spillbart format. Det som kjennetegner denne typen spill er at de når en dedikert fanskare, men spillkritikerne vender nesten alltid tommelen ned.
De to første sesongene av «Mad Men» er allerede vist på tv i USA, mens en tredje har premiere i sommer. I Norge vises andre sesong mandager, på Viasat 4.
Se en trailer fra andre sesong av «Mad Men» her: