Mark Healey og Alex Evans, toppene i spillstudioet Media Molecule, holdt en tale under Game Developers Conference der de fortalte om fremtidsplanene for Sackboy.
- For å være ærlig, vi føler at vi bare er halvveis i utviklingen av «LittleBigPlanet», sa Healey.
Han referer selvsagt ikke til selve spillet som kom ut i fjor høst, men tenker mer på utviklingspotensialet det har til å vokse online i fremtiden.
- Vi vil at «LittleBigPlanet» skal bli noe som får folk til å lage spill, ikke bare plattformbrett, fortsatte han.
Les også: Intervju med skaperne av «LittleBigPlanet».
Flaggskiptittelen til PlayStation 3 som ble lansert i fjor høst fungerer både som et imponerende plattformspill, men har i tillegg lagt til rette for brukerskapte brett som deles online.
Og dette jobber Media Molecule med å forbedre og forenkle i tiden som kommer.
- Det er det aspektet ved spillet som er mest uferdig, noe som både gjør meg opprømt og skremt på samme tid, sa Alex Evans.
Les også: «LittleBigPlanet» kommer til PSP.
Han fortalte videre at fokuset nå er å inkludere flere spillere og oppmuntre de til å benytte seg av brukerverktøyene, og samtidig forenkle dette.
- En av de tingene vi må gjøre er å ta de 0,1 prosentene av publikummet som nå kan skape ting selv i «LittleBigPlanet», og bringe dette videre til et bredere publikum – og det er nettopp det vi vil gjøre.
Les også: Brukerne har skapt nesten 650.000 brett i LBP.
De to representantene fra Media Molecule sa at community-aspektet ved «LittleBigPlanet» har fått spillstudioet til å tenke og jobbe annerledes.
- Uansett hva vi jobber med så vet vi ikke om det kommer til å bli «det neste store» eller noe som vi dytter ut til community’et neste måned, svarte Healey på spørsmål om hvordan teamet fordeler oppmerksomheten mellom sitt neste spillprosjekt og det å støtte opp under «LittleBigPlanet».
- Da vi slapp «LittleBigPlanet» tenkte vi, «OK, nå har vi utvidet teamet vårt med to millioner nye mennesker», sa Evans.
Les et lengre utdrag fra MediaMolecules GDC-presentasjon hos Eurogamer.