Vi skrev nylig at betatestingen av «StarCraft II» har blitt utsatt til neste år på grunn av en stor oppgradering av battle.net.
Nå avslører Blizzard-sjef Rob Pardo i et intervju med Techland.com at vi heller ikke kan forvente «Diablo III» med det første.
- Vi annonserer alltid spillene våre for tidlig. Vi innser det og sier: «Vet du hva? Neste gang skal vi ikke gjøre det sånn». Og så bommer vi alltid.
- Men jeg vil heller bomme på det enn å bomme på å lage spillet bra. Jeg tror det er sikkert å si at, ja, det kommer ikke ut neste år, sier Pardo i et intervju med Techland.
Han påpekte også at de ikke planlegger slippdatoer etter finansåret, som så mange andre spillutgivere gjør.
- Vi er definitivt ikke finansårdrevet, og vi vet at fanbasen vår ikke kommer til å forholde seg til finanskalenderen.
- Med «Burning Crusade» bommet vi på julen med tre uker. Vi kunne ha dyttet det ut dørene, men vi bestemte oss for at vi ikke måtte være i butikkene til jul.
- Det må bare være bra, da kommer fanbasen til å kjøpe det uansett når det kommer.
- Vi har tatt feil (på slippdatoer) så lenge jeg kan huske. Så det er grunnen til at vi ikke kommer med slippdatoer lengre, sa han og legger til.
- Nå når vi annonser, så sier vi «her er spillet vi jobber på, vi kommer til å snakke om det og hvem vet når det slippes».
Blizzard er kjent for å ha en uvanlig høy kvalitetssikring på sine produkter. Blant annet jobbet selskapet med et actionspill basert på StarCraft-universet som var så å si ferdig til PlayStation 2, Gamecube og Xbox.
Men hele prosjektet ble fryst ned og spillet ble aldri sluppet, selv om undertegnede testet en spillbar versjon som ble vist på E3 i 2005.
Se trailer fra «StarCraft Ghost» her:
Blizzard kansellerte i mai 1998 et spill basert på WarCraft-universet kalt «WarCraft Adventures: Lord of the Clans».
Se en video her: