Ikke noe «Diablo III» i 2010

Blizzard-sjef bekrefter at vi ikke får noe nytt Diablo neste år.

24. november 2009 07:10

Vi skrev nylig at betatestingen av «StarCraft II» har blitt utsatt til neste år på grunn av en stor oppgradering av battle.net. 

Nå avslører Blizzard-sjef Rob Pardo i et intervju med Techland.com at vi heller ikke kan forvente «Diablo III» med det første. 
-          Vi annonserer alltid spillene våre for tidlig. Vi innser det og sier – «Vet du hva? Neste gang skal vi ikke gjøre det sånn.» Og så bommer vi alltid igjen. Men jeg vil heller bomme på det enn å bomme på å lage spillet bra. Jeg tror det er sikker tå si at, ja, det ikke kommser ut neste år, sa Pardo i et intervju med Techland. 
Han påpekte også at de ikke planlegger slippdatoer etter finansåret.
-          Vi er definitivt ikke finansår-drevet, og vi vet at fanbasen vår ikke kommer til å forholde seg til finans-kalenderen. Med Burning Crusade bommet vi på julen med tre uker. Vi kunne ha dyttet det ut dørene, men vi bestemte oss for at vi ikke måtte være i butikkene til jul. Det må bare være bra, så kommer fanbasen til å kjøpe det uansett når det kommer.
-          Vi har tatt feil (på slippdatoer) så lenge jeg kan huske. Så det er grunnen til at vi ikke kommer med slippdatoer lengre, sa han og legger til.
Nå når vi annonser, så sier vi «Her er spillet vi jobber på, vi kommer til å snakke om det og hvem vet når det slippes.
Blizzard er kjent for å ha en uvanlig høy kvalitetssikring på sine produkter. Selskapet jobber med et actionspill basert på StarCraft-universet som var så å si ferdig til PlayStation 2, Gamecube og Xbox. 
Men hele prosjektet ble fryst ned og spillet ble aldri sluppet, selv om en spilbar versjon ble vist på E3.
Se trailer her:
Blizzard kansellerte også et adventurespill basert på WarCraft-universet.
Se en video her:

Nå avslører Blizzard-sjef Rob Pardo i et intervju med Techland.com at vi heller ikke kan forvente «Diablo III» med det første. 

- Vi annonserer alltid spillene våre for tidlig. Vi innser det og sier: «Vet du hva? Neste gang skal vi ikke gjøre det sånn». Og så bommer vi alltid.

- Men jeg vil heller bomme på det enn å bomme på å lage spillet bra. Jeg tror det er sikkert å si at, ja, det kommer ikke ut neste år, sier Pardo i et intervju med Techland. 

KVALITETSSIKRING I HØYSETET

Han påpekte også at de ikke planlegger slippdatoer etter finansåret, som så mange andre spillutgivere gjør.

- Vi er definitivt ikke finansårdrevet, og vi vet at fanbasen vår ikke kommer til å forholde seg til finanskalenderen.

- Med «Burning Crusade» bommet vi på julen med tre uker. Vi kunne ha dyttet det ut dørene, men vi bestemte oss for at vi ikke måtte være i butikkene til jul.

- Det må bare være bra, da kommer fanbasen til å kjøpe det uansett når det kommer.

- Vi har tatt feil (på slippdatoer) så lenge jeg kan huske. Så det er grunnen til at vi ikke kommer med slippdatoer lengre, sa han og legger til.

- Nå når vi annonser, så sier vi «her er spillet vi jobber på, vi kommer til å snakke om det og hvem vet når det slippes».

Blizzard er kjent for å ha en uvanlig høy kvalitetssikring på sine produkter. Blant annet jobbet selskapet med et actionspill basert på StarCraft-universet som var så å si ferdig til PlayStation 2, Gamecube og Xbox. 

Men hele prosjektet ble fryst ned og spillet ble aldri sluppet, selv om undertegnede testet en spillbar versjon som ble vist på E3 i 2005.

Se trailer fra «StarCraft Ghost» her:

Blizzard kansellerte i mai 1998 et spill basert på WarCraft-universet kalt «WarCraft Adventures: Lord of the Clans».
Se en video her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3