- Hvorfor er det XP-boosts i en enspilleropplevelse?

Spørsmålet henger over «Assassin's Creed Odyssey» slik det har gjort mange andre spill. Her er ukas Rad Crew!

18. oktober 2018 22:21

(PressFire.no): Det er ganske kjipt når et uheldig element ødelegger for det som ellers er et veldig bra spill. Mye har gått riktig med «Assassin's Creed Odyssey». Yngvil har spilt 30 timer av det og storkoser seg med den detaljerte verdenen og de engasjerende kampene. Men likevel gnager tvilen bittelitt. Har spillet blitt balansert for å selge såkalte XP-boosts?

Debatten raser på internett, og en kan jo lure på om Ubisoft syns det er verdt trøbbelet. Nå er det riktignok ikke snakk om «loot boxes» denne gangen, men følelsen av at spillet du kjøpte for 600 kroner er balansert for å selge deg enda mer, gir en litt kjip bismak til et ellers bunnsolid spill. Hør episoden for å få med deg Yngvil sine tanker om spillet! 

Are og Stian tilbrakte helgen sammen med å strømme «Resident Evil», remaken fra 2002, på Twitch-kanalen vår. I en enkel omgang! Jeg er hvertfall imponert. Vi bruker litt tid denne episoden på å snakke om hvorfor dette er et av favorittspillene våre gjennom tidene.

Siden det er «Halloween»-måned fremdeles tar vi i ukas Topp 5-liste med de mest creepy husene og slottene i spillhistorien. Amnesia, noen?  Yngvil har i tillegg spilt første episode av etterlengtede «Life is Strange 2» og gir sitt perspektiv på det.

I nyhetene ble det snakk om arbeidsforhold i spillbransjen, spinnvill «face tracking» i Star Citizen og ikke minst: den fantastiske enspillertraileren til samme spill. 

Ha en god en!

iTunes — RSS-feed — Direkte nedlasting

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3