Har implementert ray tracing i «Grand Theft Auto V»

Sjekk ut forskjellen.

24. mai 2019 16:09

(PressFire.no): YouTuber Lucas har postet en video (via Eurogamer) som viser implementeringen av den spennende nye lys- og refleksjonsteknologien Ray Tracing i «Grand Theft Auto V» - og effekten er rimelig kul.

Det er liksom ikke måte på hvor mye bedre et snart seks år gammelt spill kan bli med litt puss og gnikk fra spillerbasen.

For de mer teknologisk interesserte er det «bare» snakk om screen space-rendering av global illumination-systemet dette – men det er like fremt veldig imponerende.

Grunnen til at en rekke spill, som «Battlefield 4», «The Witcher 3» og kanskje best av alt «Minecraft» nå får lagt til uoffisielle ray tracing, er Pascal Gilcher. Han har tidligere jobbet med Nvidia, og holder nå på med utviklingen av et tillegg som støtter ray tracing til «Reshade» - et program som lar spillerne injisere egne shadere i spill.

Kule greier, ass!

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3