Annonse
Har implementert ray tracing i «Grand Theft Auto V»
Sjekk ut forskjellen.

Har implementert ray tracing i «Grand Theft Auto V»

Sjekk ut forskjellen.
3:57
16:09
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
16:09
3:57

(PressFire.no): YouTuber Lucas har postet en video (via Eurogamer) som viser implementeringen av den spennende nye lys- og refleksjonsteknologien Ray Tracing i «Grand Theft Auto V» - og effekten er rimelig kul.

Det er liksom ikke måte på hvor mye bedre et snart seks år gammelt spill kan bli med litt puss og gnikk fra spillerbasen.

For de mer teknologisk interesserte er det «bare» snakk om screen space-rendering av global illumination-systemet dette – men det er like fremt veldig imponerende.

Grunnen til at en rekke spill, som «Battlefield 4», «The Witcher 3» og kanskje best av alt «Minecraft» nå får lagt til uoffisielle ray tracing, er Pascal Gilcher. Han har tidligere jobbet med Nvidia, og holder nå på med utviklingen av et tillegg som støtter ray tracing til «Reshade» - et program som lar spillerne injisere egne shadere i spill.

Kule greier, ass!

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Sjekk ut forskjellen.
Har implementert ray tracing i «Grand Theft Auto V»
Erik Fossum

(PressFire.no): YouTuber Lucas har postet en video (via Eurogamer) som viser implementeringen av den spennende nye lys- og refleksjonsteknologien Ray Tracing i «Grand Theft Auto V» - og effekten er rimelig kul.

Det er liksom ikke måte på hvor mye bedre et snart seks år gammelt spill kan bli med litt puss og gnikk fra spillerbasen.

For de mer teknologisk interesserte er det «bare» snakk om screen space-rendering av global illumination-systemet dette – men det er like fremt veldig imponerende.

Grunnen til at en rekke spill, som «Battlefield 4», «The Witcher 3» og kanskje best av alt «Minecraft» nå får lagt til uoffisielle ray tracing, er Pascal Gilcher. Han har tidligere jobbet med Nvidia, og holder nå på med utviklingen av et tillegg som støtter ray tracing til «Reshade» - et program som lar spillerne injisere egne shadere i spill.

Kule greier, ass!

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Har implementert ray tracing i «Grand Theft Auto V»

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
dark mode