- Gir ikke opp før jeg slår «Call of Duty»

«Battlefield»-gjengen har blod på tann denne høsten.

23. september 2013 09:37

(PressFire.no): EAs «Battlefield» har lenge forsøkt å ta over førstepersonsskyter-tronen fra Activisions «Call of Duty»-serie.

Electronic Arts-sjefen Patrick Söderlund er sikker på at brødvinneren «Call of Duty» nå er litt mer var på hva lillebror holder på med.

- Vi tok markedsandeler fra dem

- Konkurranse er bra. Det får det beste ut av folk. Hvis det bare fantes «Battlefield», eller kun «Call of Duty», ville nok utviklerne vært litt mer tilfredse, sier Söderlund i et intervju med MCV.

- Vi ser ikke nødvendigvis på de for å ape etter, men vi tenker på dem, forklarer han.

I høst slippes begge seriene nye titler, bare en knapp uke fra hverandre.

Mens «Call of Duty: Ghost» fokuserer på å kunne personliggjøre din spillefigur for første gang i løpet av serien, gir «Battlefield 4» spillerne muligheten til å ødelegge bygninger og bruke dette som en taktisk våpen.

- Kanskje de ikke tenkte på oss så mye da vi utviklet «Battlefield 3», men de tenker nok på oss nå. De må det. Vi gjorde et inntrykk på skytespillmarkedet, og vi tok markedsandeler, sier Söderlund.

Vil sikre tronen

- Jeg kommer ikke til å gi opp før jeg står som nummer én, og jeg kommer til å sikre meg at jeg er nummer én, sa Söderlund.

- Vi bruker tonnevis med penger på dette, våre utviklere sliter seg i hjel hvert år for å lage fantastiske spill.

- Jeg vil gi kundene det beste jeg kan. Vi vil streve etter førsteplassen.

- Om jeg sa nummer fem er bra nok, ville det vært vanskelig for folk å støtte det utsagnet. Men jeg ville ikke ha påstått at vi skal bli nummer én om jeg ikke trodde på det selv.

- Jeg tror vi har det rette laget, det rette produktet og den rette strategien til å ta oss dit, sier han. 

«Battlefield 4» lanseres 29. oktober til Xbox 360, PlayStation 3 og PC, og blir lansert til de nye konsollene PlayStation 4 og Xbox One fra konsollenes lanseringsdato.

«Call of Duty: Ghost» kommer en uke senere, 5. november, til PlayStation 3, Xbox One, PC og Wii U. Deretter blir spillet lansert på PlayStation 4 og Xbox One fra konsollenes lansering. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3