Annonse

«Fifa 22» får eget animasjonssystem på PS5, Xbox Series X/S og Stadia

Bruker maskinlæring til å lage nye animasjon i sanntid.

«Fifa 22» får eget animasjonssystem på PS5, Xbox Series X/S og Stadia

Bruker maskinlæring til å lage nye animasjon i sanntid.
12:53
11:22
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
11:22
12:53
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.

​(PressFire.no): Det er med en ny video at Electronic Arts letter på sløret rundt det nye «Fifa»-spillet til de nye konsollene og Stadia. Man kan også lese om systemet .

Der avsløres det at spillet vil ta i bruk det nye systemet HyperMotion for animasjonene i spillet, men kun på de nye konsollene og Stadia.

Systemet tar i bruk egne såkalte Xsens-drakter som sporer 22 spillere samtidig og samler dermed vesentlig mer spillerdata enn før.

Dataen fores inn i et eget utviklet maskinlæringssystem som bruker all bevegelsesdata til å lage nye og egne animasjons i sanntid. EA mener selv det blir mer «organisk» og realistiske interaksjoner på den digitale banen.

Det nye systemet vil også hjelpe spillet å forstå taktikk bedre, ifølge Electronic Arts.

Spillerne skal også få mer «menneskelig» oppførsel når de ikke kun kjemper om ballen, men interagere med hverandre basert på ha som skjer på banen.

«Fifa 22» slippes 1. oktober.

En ny trailer gir et lite innblikk i hvordan det har blitt jobbet med systemet, som du kan se her:

https://www.youtube.com/watch?v=o1igaMv46SY

Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Bruker maskinlæring til å lage nye animasjon i sanntid.
«Fifa 22» får eget animasjonssystem på PS5, Xbox Series X/S og Stadia
Jarle Hrafn Grindhaug

​(PressFire.no): Det er med en ny video at Electronic Arts letter på sløret rundt det nye «Fifa»-spillet til de nye konsollene og Stadia. Man kan også lese om systemet .

Der avsløres det at spillet vil ta i bruk det nye systemet HyperMotion for animasjonene i spillet, men kun på de nye konsollene og Stadia.

Systemet tar i bruk egne såkalte Xsens-drakter som sporer 22 spillere samtidig og samler dermed vesentlig mer spillerdata enn før.

Dataen fores inn i et eget utviklet maskinlæringssystem som bruker all bevegelsesdata til å lage nye og egne animasjons i sanntid. EA mener selv det blir mer «organisk» og realistiske interaksjoner på den digitale banen.

Det nye systemet vil også hjelpe spillet å forstå taktikk bedre, ifølge Electronic Arts.

Spillerne skal også få mer «menneskelig» oppførsel når de ikke kun kjemper om ballen, men interagere med hverandre basert på ha som skjer på banen.

«Fifa 22» slippes 1. oktober.

En ny trailer gir et lite innblikk i hvordan det har blitt jobbet med systemet, som du kan se her:

https://www.youtube.com/watch?v=o1igaMv46SY

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

«Fifa 22» får eget animasjonssystem på PS5, Xbox Series X/S og Stadia

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode