Eventyrspillet om musa Tilo skulle egentlig komme i 2015

Nå slippes det endelig.

27. februar 2018 13:10

(PressFire.no): I 2013 fikk Lionel «Seith» Gallat rundt 470 000 kroner fra folkefinansiering til spillet sitt.

Året etter brukte han Game Developers Conference for å vise fram spillet «Ghost of a Tale» med en trailer, som også flagget mål om en utgivelse året etter.

Slik gikk det ikke.

Gallat, som har bakgrunn fra filmbransjen, har ifølge seg selv måttet bruke fem år på å lære seg å lage dataspill fra bunnen av. Det har også resultert i bytte av spillmotor midt i utviklingen, noe som naturligvis har bidratt til ytterligere forsinkelser.

I 2016 gikk imidlertid en uferdig versjon som early access ut på Steam og året etter en såkalt preview-versjon ut på Xbox One.

Men nå kan skal han endelig være i mål – 13. mars slippes det ferdige spillet til pc, bekrefter skaperen selv i et innlegg.

Konsollversjonen til Xbox One og PS4 skal være tiltenkt utgivelse i løpet av året.

I utgangspunktet er det ikke planlagt en Nintendo Switch-versjon på grunn av kapasitet, men setter døra på gløtt om spillet opplever suksess.

Spillskaperen bruker også anledningen til å minnes hvordan spillet så ut i 2015 sammenlignet med den ferdige versjonen.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3