Moore sier han ble hekta på den enkle, men likevel avhengighetsdannende, måten spillet er bygd opp på. Og spesielt imponert ble han av at teamet som lagde puslespillet er lite og ikke rår over budsjetter som de EA til vanlig disponerer.
- Det er den typen kreativitet og entreprenørånd som virkelig kan fremme innovasjon, og jeg liker å tro at vi setter de riktige prioriteringene og tar de riktige stegene for å levere flere opplevelser i denne gata fra EA Sports, skriver han.
Det første eksempelet fra EA kommer snart. EA Sports lanserer nemlig en 3 mot 3 hockeyopplevelse som du finner på Xbox Live Arcade eller PlayStation Network mot en liten slump penger (cirka 70 kroner). Det kommer til å dukke opp flere sportssmåspill i året som kommer bygd rundt denne modellen.
Moore røper også at EA kommer med NASCAR-spill til Nintendo Wii bygd rundt den samme tankegangen – at man kan ta dyre lisenser ut av en sammenheng, strippe ned litt, og selge det som et eget minispill.