Opprinnelig var det planlagt flere muligheter for avslutninger i den etterlengtede oppfølgeren til «Mafia», men nå har produsenten Denby Grace i det tsjekkiske spillselskapet fortalt at dette blir droppet. Det er i et intervju med incgamers.com at Grace forteller at de hadde fire forskjellige slutter i spillet, men at den ene slutten var overlegen.
- Vi jobbet med disse tingene, og det viste seg at de som testet spillet i fokusgrupper spilte det om igjen helt til de fikk den fantastiske slutten før de følte seg tilfredsstilt, sier Grace.
Dermed tok de avgjørelsen om å kutte de middelmådige sluttene til fordel for én god en.
- Til slutt sa vi bare «vet du hva? La oss bare droppe de andre sluttene, dette er konklusjonen alle vil ha» - og dette er én ting med avgjørelsen vi er fornøyde med, sier Grace til IGTV.
I «Mafia II» spiller du som medlem i mafiaen i en fiktiv by kalt Empire Bay som skal være inspirert av både San Francisco, New York, Chicago og Detroit i tidsperioden 1945 til 1955.
Den tsjekkiske utvikleren legger mye vekt på realisme, både hvordan biler og våpen oppfører seg. Skribenten bak spillet har også uttalt at det første spillet var en slags romantisering av gangsterlivet, men at oppfølgeren kommer til å vise en mørkere og skitnere del av mafiaen.
«Mafia II» utvikles til PC, Xbox 360 og PS3 og skal etter planen slippes 27. august.
Se E3-traileren her: