Det må vel sies å være en begivenhet når «Duke Nukem Forever» etter femten år i utvikling kan annonseres som ferdig!
Med likhetstrekk til Guns n' Roses «Chinese Democracy» har «Duke Nukem Forever» nærmest blitt omtalt som en vits for å aldri nå trykkeriet, men jaggu følger spillet i Axl Roses fotspor - nå er spillet ferdig.
Hvor mange som har jobbet med spillet gjennom alle årene er det ingen som har oversikt over – faktisk har nåværende utvikler, Gearbox Software, satt i gang et tiltak for å få med alle på rulleteksten til spillet. Før Gearbox Software tok over utviklingen for et par år siden, hadde både 3D Realms, Triptych og Piranha vært involvert i utviklingen, men ikke vært i stand til å ferdigstille det.
- «Duke Nukem Forever»s reise til butikkhyllene er legendarisk. Det er en episk fortelling om fire utviklingsstudioer som jobbet sammen og gjorde det utenkelig å sende ut spillet som ikke kunne sendes ut.
- Når du spiller spillet vil du minnes på hver eneste sving og hver minste detalj av spillet. Rollefiguren, attityden, interaktiviteten og spillbarheten kombinert med politisk ukorrektheten som gjør et «Duke Nukem»-spill til en unik spillopplevelse, sier George Broussard fra 3D Realms før han avslutter med et kjent sitat fra spillet:
- Med de tidløse ordene fra Duke Nukem er det på tide å si «Come Get Some».
Gearbox Software, som nå drar spillet i land, er kjent som studioet bak «Brothers in Arms»-serien for Ubisoft. De fikk også i 2009 mye oppmerksomhet for kritikerroste «Borderlands».
«Duke Nukem Forever» utvikles til PC, Xbox 360 og PlayStation 3 og slippes, sannsynligvis, 10. juni.