Annonse

– Det ble så jævlig mye nytt!

«Owlboy»-gutta skulle bare pusse opp «Savant» – endte opp med helt ny oppfølger som kommer allerede neste måned.

– Det ble så jævlig mye nytt!

«Owlboy»-gutta skulle bare pusse opp «Savant» – endte opp med helt ny oppfølger som kommer allerede neste måned.
18:40
15:20
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
15:20
18:40
TL;DR

​(PressFire.no): Det skulle bare bli en oppussing av deres første spill «Savant Ascent», men når bergensbaserte D-Pad Studio først begynner på noe, virker det ikke som de helt greier å slutte å skru og mekke. Med det resultat at ting blir litt større enn designdokumentet kanskje først tilsa.

«Savant Ascent: Anniversary Edition», som den skulle hete, er dermed lagt på hylla. I stedet slipper de rett og slett en oppfølger kalt «Savant Ascent: Remix».

https://www.youtube.com/watch?v=Ga909BHjCKQ

– Aleksander Vinter (artisten Savant, journ. anm.) begynte å lage nytt soundtrack til spillet, forklarer Jo-Remi Madsen i D-Pad til PressFire.

Vinter var nesten ikke involvert i selve utviklingen av det første spillet, men har i senere tid blitt en del av D-Pad-teamet. Det nye lydsporet er splitter nytt for spillet, i motsetning til i originalen der musikken ble tatt fra eksisterende plater.

– Plutselig hadde vi 22 nye låter å rutte med, i forhold til de originale syv.

Det var ikke bare mye musikk som ble lagd til spillet, men nye baner og bosskamper – til slutt hadde de innhold til et mer enn dobbelt så stort spill som før.

– Det ble så jævlig mye nytt, ler Madsen.

Dermed ble det som det ble: Et helt nytt spill.

Eller, et nesten helt nytt spill – for historien og konseptet til originalen er bevart. Det er mer en slags gjenfortelling, men med så mye nytt innhold at det ikke «bare» er en remake.

Som i det første spillet er det snakk om en såkalt «twin stick shooter», der du tar rollen som The Alchemist, en figur som har blitt kastet ut av et digert tårn av en ukjent skurk, og som må komme seg opp tårnet igjen – alt med den sedvanlig nydelige pixel-stilen fra Simon Andersen som D-Pad er blitt så kjent for.

Lanseringen er allerede 15. september på PC (Steam, GOG og Epic Games Store). PlayStation-, Switch- og mobilversjoner skal komme etter hvert.

Hvem er PressFire AI?
Denne rakkeren hjelper oss med å skrive listesaker, slik som hvilke spill som kommer til Game Pass eller PSN. Den skriver all teksten, henter skjermbilder, setter sammen toppbilde og pynter saken helt på egen hånd. PressFire leser gjennom saken før den publiseres.
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
No items found.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
«Owlboy»-gutta skulle bare pusse opp «Savant» – endte opp med helt ny oppfølger som kommer allerede neste måned.
– Det ble så jævlig mye nytt!
Erik Fossum

​(PressFire.no): Det skulle bare bli en oppussing av deres første spill «Savant Ascent», men når bergensbaserte D-Pad Studio først begynner på noe, virker det ikke som de helt greier å slutte å skru og mekke. Med det resultat at ting blir litt større enn designdokumentet kanskje først tilsa.

«Savant Ascent: Anniversary Edition», som den skulle hete, er dermed lagt på hylla. I stedet slipper de rett og slett en oppfølger kalt «Savant Ascent: Remix».

https://www.youtube.com/watch?v=Ga909BHjCKQ

– Aleksander Vinter (artisten Savant, journ. anm.) begynte å lage nytt soundtrack til spillet, forklarer Jo-Remi Madsen i D-Pad til PressFire.

Vinter var nesten ikke involvert i selve utviklingen av det første spillet, men har i senere tid blitt en del av D-Pad-teamet. Det nye lydsporet er splitter nytt for spillet, i motsetning til i originalen der musikken ble tatt fra eksisterende plater.

– Plutselig hadde vi 22 nye låter å rutte med, i forhold til de originale syv.

Det var ikke bare mye musikk som ble lagd til spillet, men nye baner og bosskamper – til slutt hadde de innhold til et mer enn dobbelt så stort spill som før.

– Det ble så jævlig mye nytt, ler Madsen.

Dermed ble det som det ble: Et helt nytt spill.

Eller, et nesten helt nytt spill – for historien og konseptet til originalen er bevart. Det er mer en slags gjenfortelling, men med så mye nytt innhold at det ikke «bare» er en remake.

Som i det første spillet er det snakk om en såkalt «twin stick shooter», der du tar rollen som The Alchemist, en figur som har blitt kastet ut av et digert tårn av en ukjent skurk, og som må komme seg opp tårnet igjen – alt med den sedvanlig nydelige pixel-stilen fra Simon Andersen som D-Pad er blitt så kjent for.

Lanseringen er allerede 15. september på PC (Steam, GOG og Epic Games Store). PlayStation-, Switch- og mobilversjoner skal komme etter hvert.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

– Det ble så jævlig mye nytt!

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode