«Braid»-skaper rekrutterer

Jonathan Blow ansetter folk til sitt nye spill, et prosjekt han omtaler som «filosofisk og stillferdig».

20. juli 2009 14:14

Da «Braid» først ble sluppet på Xbox Live Arcade for ganske nøyaktig ett år siden, fikk mange spillutviklere og studioer seg en nesestyver.

XBLA-tittelen ble selve symbolet på en ny spillbevegelse der de gode, innovative idéene er mer fremtredende enn store budsjetter og veloljete PR-maskeneri.

Les også: Fjorårets beste Live Arcade-spill kåret.



«Braid» ble indiedarlingen i 2008, og mange lurer på hva Jonathan Blow sysler med nå.

I SAMME GATE SOM «BRAID»?

«Braid»-bloggen utlyses det nå stillinger som røper grunnprinsippene i det kommende spillet.

- Jobb i et lite team med et pussle-oppdagelsesspill som er filosofisk og stillferdig, og som blir lagd av andre grunner enn grumsete profittmotiv.

- Dette spillet legger stor vekt på måten ting ser ut og vil være et forfriskende prosjekt for de som verdsetter nyanser, står det i jobbutlysningen.

Blow bekreftet overfor nettsiden End Sights at dette er opplysninger relatert til hans neste spill.

Les også: Her har du «Summer of Arcade»-menyen.


Les også: En sniktitt på «Shadow Complex».

Dermed kan vi kanskje forvente oss nok et spill som «Braid»?

Det spillet utforsket nye måter å spille plattformspill på gjennom muligheten du får til å hoppe frem og tilbake i tid, selv om det er presentert som et tilsynelatende enkelt 2d-spill med en historie inspirert av Mario-serien: En prinsesse blir bortført og det er din oppgave å finne henne.

Det å forflytte seg i tid er essensielt for å løse oppgavene du får underveis, og som når de løses belønnes med brikker i et puslespill.

Det kan hende vi må smøre oss med tålmodighet, for det opplyses at utviklingstiden på dette nye spillet har en estimert varighet på to år.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3