«Borderlands» får makeover

Gearbox forandrer grafisk retning i «Borderlands».

5. mai 2009 12:54

Det postapokalyptiske actionrollespillet «Borderlands» ble avslørt i 2007, og hadde en slippdato siktet inn på 2009.

I det siste har det boblet opp noen rykter om at «Borderlands» er kansellert, men Gearbox har avkreftet ryktene og gir oss heller nye skjermbilder som avslører et lite skifte i grafikken.

Som du kan se på bildene beveger utvikleren seg enda lengre bort fra et «realistisk» utseende, og satser på såkalt cel-shading.

Denne teknikken gir en tegneserieaktig grafikk som gjør at spillet kanskje skiller seg mer fra andre lignende titler. Som for eksempel «Fallout 3».

 


Mad Max + Diablo

«Borderlands» er et rollespill med sterk fokus på våpen og utstyr. Utvikleren bruker en teknikk for å generere tilfeldige våpen, ikke ulikt «Diablo».

Det gir spillet et usedvanlig stort arsenal av våpen. I følge utvikleren vil det være hele 650.000 våpen i spillet, og det inkluderer ikke rustninger og kjøretøyene som kan mekkes og skrus på.

Det brukes også en teknikk for å lage tilfeldige kart, noe som gjør at du kan spille flere ganger uten å ha nøyaktig det samme landskapet, som også var tilfelle i «Diablo».

Ved siden av våpenpornografien er det lite som er avslørt om spillet utenom at det skal ha co-op-modus for hele fire spillere.

Vi regner med at det dukker opp mer om spillet rundt årets E3.

«Borderlands» er planlagt til Xbox 360, PS3 og PC.

Se den første traileren her:

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3