«Battlegrounds»-mannen vil kopibeskytte idéene

14. desember 2017 14:25

(PressFire.no): Det er i et intervju med BBC at «Playerunknown» sjæl, Brendan Green, forteller at han ønsker seg bedre kopibeskyttelse av spillmekanikk og idéer.

- For filmer og musikk finnes det beskyttelse av merkevare og du kan beskytte verket ditt. I spill finnes ikke dette ennå, og det er noe man bør se på, sier han i radiointervjuet.

Han bruker eksempelet på at noen kan ha laget et fantastisk spill som går under radaren til folk.

- Så tar noen idéen og har et markedsbudsjett, og plutselig har de et populært spill fordi de knappet idéen fra noen andre. Jeg mener det er noe bransjen har behov for å se på.

Den enorme suksessen til «PUBG» har skapt en rekke inspirerte spill, men også direkte kopier – typisk fra Kina.

Greene forklarer at han vil at spillskapere skal lage sin egen vri på sjangeren og ikke «bare ta ting fra vårt spill».

- Hvis det bare imiteres i framtiden, så vil ikke sjangeren vokse og folk vil kjede seg. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3