(PressFire.no): Det er i et intervju med BBC at «Playerunknown» sjæl, Brendan Green, forteller at han ønsker seg bedre kopibeskyttelse av spillmekanikk og idéer.
- For filmer og musikk finnes det beskyttelse av merkevare og du kan beskytte verket ditt. I spill finnes ikke dette ennå, og det er noe man bør se på, sier han i radiointervjuet.
Han bruker eksempelet på at noen kan ha laget et fantastisk spill som går under radaren til folk.
- Så tar noen idéen og har et markedsbudsjett, og plutselig har de et populært spill fordi de knappet idéen fra noen andre. Jeg mener det er noe bransjen har behov for å se på.
Den enorme suksessen til «PUBG» har skapt en rekke inspirerte spill, men også direkte kopier – typisk fra Kina.
Greene forklarer at han vil at spillskapere skal lage sin egen vri på sjangeren og ikke «bare ta ting fra vårt spill».
- Hvis det bare imiteres i framtiden, så vil ikke sjangeren vokse og folk vil kjede seg.