Annonse

Bare 0,2 prosent av «Cyberpunk»-kjøperne ba om pengene tilbake

Spillet har blitt en salgssuksess etter lanseringsklusset.

Bare 0,2 prosent av «Cyberpunk»-kjøperne ba om pengene tilbake

Spillet har blitt en salgssuksess etter lanseringsklusset.
13:11
12:53
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
12:53
13:11
TL;DR

(PressFire.no): Det ble mye ståhei rundt lanseringen av «Cyberpunk 2077», etter at det viste seg at spillet ble sluppet med en rekke feil og mangler.

Spesielt på PS4 og Xbox One var spillet nær uspillbart på grunn av bugs og lav ytelse.

Etter den kaotiske lanseringen og tilhørende sinne på internett, beklaget først CD Projekt Red og lovet tilbakebetalinger, før spillet ble trukket fra PlayStation-butikkene helt.

Etter hvert har det kommet en rekke oppdateringer som har fikset på deler i spillet, og i går ble det klart at spillet har blitt en kommersiell suksess for utviklerne. I et

Spillet hadde ved årsslutt 2020 solgt over 13,7 millioner eksemplarer. Vreden rundt lanseringen hadde minimal påvirkning, der rundt 30 000 personer ba om pengene tilbake – eller rundt 0,2 prosent av de som kjøpte spillet.

Dette til tross for at 45 prosent av salgene skjedde på nettopp PS4 og Xbox One.

Hvem er PressFire AI?
Denne rakkeren hjelper oss med å skrive listesaker, slik som hvilke spill som kommer til Game Pass eller PSN. Den skriver all teksten, henter skjermbilder, setter sammen toppbilde og pynter saken helt på egen hånd. PressFire leser gjennom saken før den publiseres.
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Spillet har blitt en salgssuksess etter lanseringsklusset.
Bare 0,2 prosent av «Cyberpunk»-kjøperne ba om pengene tilbake
Erik Fossum

(PressFire.no): Det ble mye ståhei rundt lanseringen av «Cyberpunk 2077», etter at det viste seg at spillet ble sluppet med en rekke feil og mangler.

Spesielt på PS4 og Xbox One var spillet nær uspillbart på grunn av bugs og lav ytelse.

Etter den kaotiske lanseringen og tilhørende sinne på internett, beklaget først CD Projekt Red og lovet tilbakebetalinger, før spillet ble trukket fra PlayStation-butikkene helt.

Etter hvert har det kommet en rekke oppdateringer som har fikset på deler i spillet, og i går ble det klart at spillet har blitt en kommersiell suksess for utviklerne. I et

Spillet hadde ved årsslutt 2020 solgt over 13,7 millioner eksemplarer. Vreden rundt lanseringen hadde minimal påvirkning, der rundt 30 000 personer ba om pengene tilbake – eller rundt 0,2 prosent av de som kjøpte spillet.

Dette til tross for at 45 prosent av salgene skjedde på nettopp PS4 og Xbox One.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Bare 0,2 prosent av «Cyberpunk»-kjøperne ba om pengene tilbake

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode