Av sju prototyper var det dette som fikk livets rett

- Vi gikk for en «dogme»-tilnærming for å unngå fire år med utvikling.

28. september 2021 11:42

​(PressFire.no): Det er allerede et år siden Megapop Games slapp det digitale kortspillet «Haxity» - et spill som var i utvikling i svært lang tid.

Med sitt nye spill har Oslo-studioet tatt en litt annen rute.

Daglig leder i Megapop Games, Jørgen Tharaldsen, forteller til PressFire at de denne gangen lagde hele sju prototyper.

- Vi har forsøkt oss på en mer «dogme»-tilnærming med dette spillet, for å unngå å bruke fire år på hvert spill.

Tross seks andre konkurrenter var det likevel det som ble «Rob Riches» som stakk seg ut helt fra starten av, avslører Tharaldsen.

I spillet tar du rollen som Rob Riches på skattejakt, men hvor du må klare å navigere ham gjennom et rutenett for å samle skattene.

Hvert nivå er en gåte hvor du enten må dytte klosser eller hvor du må bevege deg i helt spesifikke mønster for å løse oppgavene.

Nå begynner spillet å bli klart og først slipper de en gratis demo til mobiltelefoner og pc med rundt 25 nivåer etterfulgt av full lansering i midten av november.

Det hører også med til historien at spillet slippes som såkalt premium på mobiltelefoner og ikke free-to-play. Ifølge Tharaldsen er det for at de vil fokusere på spilldesign og ikke forretningsmodeller.

 https://www.youtube.com/watch?v=Ln3Hkm40Umk

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3