Activision: - Alle merkevarene våre skal lanseres på mobiltelefoner

- Vår største mulighet.

3. november 2020 15:36

(PressFire.no): Activision Blizzard har hatt en respekabel suksess på mobiltelefoner siste årene – spesielt etter at de kjøpt «Candy Crush»-giganten King.

De har også giret opp mobilsatsingen sakte, men sikkert. Det nye «Call of Duty Mobile»-spillet har også blitt lastet ned over 300 millioner ganger.

I en samtale med investorer kommer det nå fram at de har store planer for mobilsatsing i tiden som kommer.

En analytiker spør hvordan de tenker på nye konsoller og abonnement i tiden som kommer, hvor Activision-sjefen Daniel I. Alegre svarer:

- Vi må sikre at vi aktiverer merkevarene våre på de milliarder med mobile dingser som er tilgjengelige akkurat nå.

- Det er, med god margin, vår største mulighet og vi investerer på meningsfylte måter for å kapitalisere på dette for å ta alle våre merkevarer til mobiltelefoner på sikt. Det er virkelig, virkelig viktig for oss.

Om abonnement påpeker han at de har prøvd alle forretningsmodeller og at de allerede driver verdens største abonnementbaserte spill i «World of Warcraft».

Han påpeker videre at de har flere muligheter for spillere til å få tilgang til innholdet deres og at de vil tilpasse seg når det blir behov for endring i forretningsmodeller.

- Dagens forretningsmodell tilbyr fantastisk verdi for miljøene og som du kan fra resultatet driver det også fantastiske resultater til aksjeeierne også. Godt for alle endene.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3