Vil at «Fable Legends» skal engasjere i ti år

- Vi elsker «Dark Souls».

15. september 2013 15:01

(PressFire.no): Lionhead har store forhåpninger til at det nye spillet i «Fable»-serien kommer til å holde studioet flytende lenge. 

- Dette er det neste store «Fable»-spillet som skal være tilgjengelig i fem til ti år, sa den ferske Lionhead-sjefen John Needham til Gamesindustry.biz, om det Xbox One-ekslusive spillet.

- Så det må være stort, det må være interessant. Det må finnes mye å gjøre, sa han.

Våkent og voksende

Needham tok over roret på «Fable»-studioet Lionhead i april i år, etter at «Fable»-pappa Peter Molyneux sa opp jobben for å starte opp sitt eget studio, 22 Cans.

Selv har Needham erfaring fra spillstudioene Cryptic Studios, Sony Entertainment Online og Gazillion, og er tydelig innriktet på massive onlineflerspill.

Selv sa Lionhead til PressFire at vi ikke skal tenke på «Fable Legends» som et massivt flerspillerspill, men heller et onlinespill som kombinerer deres favorittelementer når vi ble invitert inn for en sniktitt i sommer.

- Vi må integrere alle nettsky- og Xbox One-tjenester så vi kan holde spillsamfunnet våkent og voksende.

- Det er stort og ambisiøst, men det må det være ettersom det skal eksistere i et tiår, sa Needham.

Til spillsiden forklarer han at integrasjonen av de nye ansatte med erfaring fra nettspill har vært enkel på grunn av den delte kjærligheten for alt «Fable».

- Vi tar alle disse flotte «Fable»-talentene som finnes i studioet og legger til nettspillgubber som meg selv, Dave Eckelberry og andre, og spill som en tjeneste er selve strategien vår fremover, forklarte Needham.

- Vi vil ta klassiske «Fable»-elementer og ta det inn til neste generasjons opplevelse med Xbox One.

Men er det «Fable»?

- Det handler om å ta denne innovasjonsånden som alltid har vært en del av Lionhead Studios, med «Fable», «Black & White» og «The Movies» og ta dette online, sa Needham.

- Vi elsker spill som «Dark Souls» med disse unike online-modusene og vil virkelig leke med det i «Fable Legends» og andre spill som vi kommer til å skape.

Studioet er veldig opptatt med å beholde ånden av «Fable» i nyvinningen, sier de, men mener også at «Fable» har forsøkt, med vaklende hell, å innovere for hvert spill sluppet - og at det dermed er en del av greia.

- Jeg tror ikke jeg har vært med på et eneste møte der vi ikke har spurt oss selv: Men er dette «Fable»? sa art director Kelvin Tuite under intervjuet. 

- Fable er på en måte en følelse, og vi har spurt mange; Hva er «Fable»?

- Generelt handler det om å mikse sammen en masse greier, og skape en smeltedigel som avgir en viss aura, mente han. 


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3