Vi måtte google «suprematism», «concretism» og «neoplasticism» for å prøve å skjønne dette spillet

Vakkert ser det i alle fall ut.

3. desember 2015 20:35

(PressFire.no): Det er på den offisielle bloggen til PlayStation at spillskaperen Michał «bonzaj» Staniszewski fra Plastic kunngjør sin nye kreasjon.

«Ikkespill», men spill

Nå kunngjør de sin nye opplevelse – som ifølge Staniszewski er et «ikkespill», eller kanskje spill likevel.

Det har fått tittelen «Bound» og er utviklet i samarbeid med «God of War»-studioet Santa Monica Studios som også har hjulpet til med utviklingen av «Journey» og «The Unfinished Swan».

Det beskrives videre som et plattformspill i 3D som er «designet for folk som har en lidenskap for å konsentrere på det fortellertekniske i spill og oppleve en historie for voksne».

Likevel skal det også være et spill for kjernespillere som ser etter utfordring og påpeker én stor gåte som bare kan løses med flere fra spillsamfunnet.

Skjønnhet og personlighet i bevegelsene

I blogginnlegget forteller han at de var på leting etter en noen som kunne ha sterk personlighet og bringe skjønnet i bevegelser og utforskning. De skal ha funnet dette i danseren Maria Udod og koreaografen Michal Adam Góral, som skal ha stått for bevegelsene til figuren i spillet.

Sist, men ikke minst lover han 1080p med 60 bilder i sekundets, som de skal ha jobbet i et år med å få optimalisert. Han påpeker faktisk at dette betyr mye for ham personlig.

Ingen utgivelsedato er imidlertid klar.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3