Venter du på «Terraria: Otherworld»?

Nå dropper de utvikleren og skal gå gjennom hele spillet.

5. april 2017 12:28

(PressFire.no): Det begynner å bli en stund siden Re-Logic kunngjorde sidesporet til gigantsuksessen «Terraria», som har fått undertittelen «Otherworld».

Nå viser det seg at utviklingen har vært så problematisk at Re-Logic velger å bryte med studioet som hadde fått oppdraget, det rapporterer Eurogamer.

De ga nemlig Engine Software i Nederland oppdraget med å utvikle spillet – det var Engine Software som i sin tid fikk utviklet «Terraria» for PlayStation Vita, PlayStation 3 og Xbox 360.


Bytter utvikler

Det er i en forumpost på de offisielle nettsidene at Re-Logic nå forteller at de har brutt med utvikleren og at de har alliert seg med studioet Pipeworks for å prøve å redde prosjektet.

I innlegget heter det at de med Pipeworks vil gå gjennom hele spillet for å se hvor mye av spillet som samsvarer med forventningene til visjonen.

Hva gikk galt?

Dette kommer etter at de sommeren 2016 varslet at spillet trengte mer jobb og at enkelte elementer måtte gjøres om. Åpenbart var det ikke nok.

Det er ikke helt klart hva som har gått galt med prosjektet, men ifølge en som jobbet på spillet, skal mange ha hevet lønn i et år uten å gjøre noe.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3