Annonse

Valve åpner om «Artifact»-fiaskoen: - Det gikk åpenbart ikke som forventet

Stopper oppdateringer for å rive problemet opp med rota.

Valve åpner om «Artifact»-fiaskoen: - Det gikk åpenbart ikke som forventet

Stopper oppdateringer for å rive problemet opp med rota.
11:55
12:06
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
12:06
11:55
TL;DR
«Artifact» er inspirert av «DOTA 2».

(PressFire.no): Det har nesten vært en dissonans mellom Valve sine forventinger til «Artifact» helt siden annonseringen av «Dota 2»-kortspillet på The International 2017, hvor avdukingen fikk en noe lunken mottagelse.

Rett før lansering var det også mange som kritiserte spillet for å blant annet være grådig i forretningsmodellen og mangle vesentlige funksjoner, noe Valve egentlig ikke virket å ta til seg.

Og etter lanseringen har spillet også vært en spektakulær kalkun – spesielt med tanke på studioet bak.

Kurven for antall spillere har stort sett vært nedadgående siden lanseringen i november, med en bunnotering 27. mars som kun telte 97 spillere samtidig. Vanligvis ligger det rundt 200.

Hovedmannen bak spillet, «Magic: The Gathering»-kaperen Richard Garfield, fikk nylig også sparken da Valve nylig kuttet rundt 13 ansatte.

Valve har imidlertid vært ganske tyst om statusen rundt spillet – inntil nå.

I et innlegg forteller de nå at «Artifact» står for det største gapet mellom deres forventninger og hvordan spillet ble mottatt, men at det nå representerer en mulighet.

- Vi tror imidlertid ikke at spillerne misforstår spillet, eller at de spiller det feil.

- «Artifact» representerer nå en mulighet for oss til å forbedre håndverket og bruke den kunnskapen til å lage bedre spill.

Vanligvis pleier Valve å oppdatere spillene med mindre forbedringer og justeringer i ettertid av lanseringen, det blir det nå slutt på. De mener at det er noe fundamentalt og grunnleggende feil med spillet, noe som er grunnen til at de vil rive det opp med rota.

- Framover kommer vi til å fokusere på å forbedre større problemer, i stedet for å legge ut små oppdateringer.

Dette mener de kommer til å ta «betydelig med tid», men at de ser fram til å takle utfordringen.

Hvem er PressFire AI?
Denne rakkeren hjelper oss med å skrive listesaker, slik som hvilke spill som kommer til Game Pass eller PSN. Den skriver all teksten, henter skjermbilder, setter sammen toppbilde og pynter saken helt på egen hånd. PressFire leser gjennom saken før den publiseres.
Denne artikkelen er skrevet av vår satire-konsulent Segata Satiro, og følgelig bare bambus.
Se alle podcaster på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Stopper oppdateringer for å rive problemet opp med rota.
Valve åpner om «Artifact»-fiaskoen: - Det gikk åpenbart ikke som forventet
Jarle Hrafn Grindhaug
«Artifact» er inspirert av «DOTA 2».

(PressFire.no): Det har nesten vært en dissonans mellom Valve sine forventinger til «Artifact» helt siden annonseringen av «Dota 2»-kortspillet på The International 2017, hvor avdukingen fikk en noe lunken mottagelse.

Rett før lansering var det også mange som kritiserte spillet for å blant annet være grådig i forretningsmodellen og mangle vesentlige funksjoner, noe Valve egentlig ikke virket å ta til seg.

Og etter lanseringen har spillet også vært en spektakulær kalkun – spesielt med tanke på studioet bak.

Kurven for antall spillere har stort sett vært nedadgående siden lanseringen i november, med en bunnotering 27. mars som kun telte 97 spillere samtidig. Vanligvis ligger det rundt 200.

Hovedmannen bak spillet, «Magic: The Gathering»-kaperen Richard Garfield, fikk nylig også sparken da Valve nylig kuttet rundt 13 ansatte.

Valve har imidlertid vært ganske tyst om statusen rundt spillet – inntil nå.

I et innlegg forteller de nå at «Artifact» står for det største gapet mellom deres forventninger og hvordan spillet ble mottatt, men at det nå representerer en mulighet.

- Vi tror imidlertid ikke at spillerne misforstår spillet, eller at de spiller det feil.

- «Artifact» representerer nå en mulighet for oss til å forbedre håndverket og bruke den kunnskapen til å lage bedre spill.

Vanligvis pleier Valve å oppdatere spillene med mindre forbedringer og justeringer i ettertid av lanseringen, det blir det nå slutt på. De mener at det er noe fundamentalt og grunnleggende feil med spillet, noe som er grunnen til at de vil rive det opp med rota.

- Framover kommer vi til å fokusere på å forbedre større problemer, i stedet for å legge ut små oppdateringer.

Dette mener de kommer til å ta «betydelig med tid», men at de ser fram til å takle utfordringen.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Valve åpner om «Artifact»-fiaskoen: - Det gikk åpenbart ikke som forventet

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum
Salg/Sales: sales@pressfire.no
dark mode