– Tenker på «Full Throttle» hver gang jeg kjenner lukta av asfalt

Pusser opp enda en klassiker.

7. desember 2015 16:12

(PressFire.no): Det blir flere gjensyn med noen av de største eventyrene fra LucasArts-spillkatalogen.

Tim Schafer kunngjorde et nytt oppussingsobjekt i forbindelse med helgas PlayStation Experience.

NB! Se hele Sony-briefen i videovinduet.

«Full Throttle» kom opprinnelig
ut i 1995.

Eventyrtrekløver

Også i fjor var Tim Schafer på scenen under Sonys pressekonferanse, da PlayStation Experience ble holdt i Las Vegas.

Da fortalte han om en HD-remaster av «Day of the Tentacle», et spill som blir ferdig i mars. Det første av LucasArts-trekløveret, «Grim Fandango», fikk samme behandling og ble sluppet tidligere i år.

Nå er det «Full Throttle» sin tur, det tredje og siste Schafer lagde under LucasArts-paraplyen.

HD-versjonen slippes til Pc, PlayStation 4 og PlayStation Vita i 2016, ifølge Polygon.

Tim Schafer blir filosofisk
av asfaltlukt. 
Tim Schafer blir filosofisk
av asfaltlukt. 

Det mest bråkete LucasArts-spillet

Det er vanskelig å plukke ut en favoritt fra LucasArts-klassikerne som kom ut på 90-tallet, men det er ett spill som virkelig var … det mest bråkete. Og noen syns det var mest «bad ass».

– Jeg tenker på det hver gang jeg kjenner lukta av asfalt, fortalte Tim Schafer fra scenen.

«Full Throttle Remastered» får oppdatert grafikk og lyd, alternative måter å styre på og et ferskt kommentarspor der hovedpersonene bak originalspillet medvirker.

Hver bilderamme blir tegna på nytt for hånd, sier utviklerne, og Double Fine sikter mot å pusse opp også lydsporet og originalmusikken – den samme typen behandling de to andre LucasArts-spillene fra denne kanten har fått.

«Full Throttle Remastered» gir i tillegg spillerne anledning til å kombinere ny eller original grafikk og lyd slik man vil, ble det sagt under pressekonferansen.

«Psychonauts» i virtual reality.

En VR-ventepølse

I forrige uke sparket Scahfers Double Fine-studio i gang ny kronerulling. De vil samle inn 3,3 millioner dollar (28 millioner kroner) – beløpet de sopte inn til finansieringa av «Broken Age».

Over halvparten er allerede samla inn.

Etter planen skal «Psychonauts 2» være ferdig i 2018. Schafer hadde imidlertid enda en nyhet å dele fra PlayStation-podiet i helga.

Hvis du ikke klarer å vente på «Psychonauts 2», har vi noe spesielt å annonsere i dag.

Retro sci-fi i «Headlander».

«Psychonauts: In the Rhombus of Ruin» beskrives som en brobygger mellom det første «Psychonauts» og oppfølgeren, et frittstående oppdrag lagd med støtte for PlayStation VR-brillene.

Denne virtual reality-opplevelsen skal være ferdig i løpet av 2016.

For å runde av «Schafer-spesialen» fra pressebriefen, kunne Adult Swim bekrefte at de gir ut ytterligere et Double Fine-spill. «Headlander», først avslørt i august, er et nytt sidescrollende 2D-plattformspill og lanseres etter planen til PS4 en gang neste år.

PlayStation-bloggen beskrives dette som retro science fiction.

Gikk du glipp av PlayStation-pressekonferansen denne helga? Se hele Sony-briefen her:


Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3