Stjerneregissør: - «Star Trek»-spillet skadet filmen vår

Stjerneregissør: - «Star Trek»-spillet skadet filmen vår

JJ Abrams er kjempeskuffa.

(PressFire.no): Du har hørt regla før: - Filmspill er vanligvis ganske dårlige, men vårt spill blir fantastisk.

Situasjonen er ikke veldig annerledes for «Star Trek: The Video Game», som riktignok ikke delte navn med filmen «Star Trek Into Darkness». Det var likevel nøye planlagt mot premieren av den svært populære filmen.

Vår anmelder lot seg imidlertid ikke imponere, slaktet spillet med terningkast to og påpekte at mekanikken er for dårlig, historien uinteressant og at mange spill gjør alt bedre.

- Stor skuffelse

Han er ikke den eneste som er skuffet over spillet. J.J. Abrams, regissøren som har hatt enorm suksess i å revitalisere «Star Trek» på det store lerretet, slakter det selv.

- Det siste spillet, som var en stor skuffelse for meg, var vi faktisk involvert i fra begynnelsen. Så forstod vi at det gikk i en retning vi ikke var på vei for å oppnå det vi ville, forteller han, og fortsetter:

- Derfor meldte vi oss ut, men de fortsatte å lage det.

Videre påpeker han at et spill burde ha vært nyttig for serien, og være spennende med fantastisk mekanikk.

- I stedet var det emosjonelt sårende for meg, fordi vi jobbet ræva av oss for å lage filmen og så kom dette ut. Det er ikke engang bare min mening, det ble universelt slaktet og det er ikke engang spørsmål om at det ikke hjalp filmen. Spillet skadet den uten tvil.

Mye på tallerken

J.J. Abrams er en travel mann, som ikke bare også har tatt på seg en eller flere nye filmer i «Star Wars»-serien, men også har alliert seg med Valve for å lage filmer basert på de kritikerroste spillene «Half-Life» og «Portal».

Dermed beveger Abrams seg inn i et like farlig område – filmer basert på spill.