
Slik ser spillklassikeren ut med dagens grafikk
Mens vi venter på «Half-Life 3».
(PressFire.no): Valve har helt andre ting i prioriteringskøen enn å snakke om «Half-Life 3», og den evige stillheten får de desperate entusiastene til å ta saken i egne hender.

Snart ti år gamle «Half-Life 2» besto av flere veldig ikoniske områder. Storbyen City 17, der eventyret starter, er kanskje det mest ikoniske av dem alle.
Blandingen av mellomeuropeisk arkitektur, ultramoderne teknologi, tegn på kontinuerlig undertrykkelse og byens utsultede innbyggere, er elementer som har sørget for at spillets tidligste sekvenser for alltid vil betegnes som klassiske.
Full overhaling
En modder som kaller seg for Logithx har nå satt i gang et ambisiøst prosjekt, og det er å gjenskape City 17 med moderne grafikkteknologi.

Prosjektet er bare i startfasen, og han har kun lagt ut tre skjermbilder fra modifikasjonen.
Interessant nok, Logithx påpeker at jobben han hittil har gjort er med det ganske grunnleggende Unreal Development Kit.
Han har gjør det klart at det mangler mange teksturer, lysene er feil og modellene er midlertidige.
Likevel ser det såpass lekkert ut.

Blir bare bedre
Nå har Epic sluppet fullversjonen av Unreal Engine 4 for utviklere, noe som lar Logithx jobbe med mye kraftigere verktøy.
Det betyr at modifikasjonen blir bare lekrere i tiden fremover.
Vi følger selvfølgelig med på prosjektet, og frykter at Logithx rekker å gjøre seg ferdig med modifikasjonen før vi hører noe som helst fra Valve.
Alle bilder: Logithx/Polycount