Musikken er våpenet, fienden og prinsessa i dette spillet

Opplev samlingen din på en helt ny måte.

1. juli 2012 12:22

(PressFire.no): Det finnes allerede mange spill som gjør musikken din til en del av spillopplevelsen, slik som «Audiosurf» og «Beat Hazard». Noen husker kanskje også PlayStation-spillet «Vib-Ribbon». Likevel ser det kommende spillet «Symphony» ut som noe ganske så spesielt.

Her er musikken både våpenet, fienden og den kidnappede prinsessen, slik Polygon sier det.

Du lar spillet omfavne musikksamlingen din, og den forvandler sangene til unike nivåer, basert på takt, rytme, melodi og tempo. Rytmen er venn og fiende der dine motstandere dukker opp og angriper i takt med musikken.

Målet er å overleve disse bølgene av fiender, med et stadig større musikk-inspirert arsenal om bord skipet ditt.

Se video av «Symphony» nederst i saken!

Alt tilpasses musikken

Polygon har testet spillet, som er laget av duoen Francois Bertrand og Matt Shores i Empty Clip Studios. De skriver at det fungerer med alle sanger, og i et utall filformater, bare at lydsporene helst bør vare i 90 sekunder eller mer.

Du starter med kun et enkelt laservåpen som skyter rett frem, men kan spare opp «inspirasjon» og «kudos» som du bruker på oppgraderinger.

Blant høydepunktene er våpen som «The Crescendo», hvor du kan storme fiendene, og «The Subwoofer», som automatisk skyter til sidene i takt med trommebeaten i låta.

Her kreves det litt taktikk. Liker du sanger med noen saftige beats er det kanskje lurt med en subwoofer på hver side av skipet, foreslår Polygon.

Historie og bosskamper

Gjennom fem hovednivåer og seks vanskelighetsgrader får du mange muligheter til å oppgradere skipet mens du spiller til favorittmusikken.

Men det finnes faktisk også en slags historie – en grunn til at du må skyte deg gjennom disse fiendene. Denne går visstnok ut på at en demonisk kraft har fanget sjelene til de som har laget musikken din. Du må selvfølgelig befri dem.

Innimellom nivåene venter det også bosskamper, som du må klare for å låse opp nye vanskelighetsgrader.

«Symphony» slippes til pc den 6. august, gjennom Steam, Origin og flere andre digitale utsalg.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3