Det svært etterlengtede og lenge utsatte «L.A. Noire» skulle etter planen bli sluppet i fjerde kvartal dette finansåret, altså før november og jul. Det skal utgiveren av spillet ha fortalt spillnettstedet Gamespot i juni. Men nå skriver samme spillnettsted at finansanalytikeren Evan Wilson fra selskapet Pacific Crest Securities har fått bekreftet at spillet blir utsatt til neste finansår, som starter 1. november og strekker seg inn i 2011.
- Vi har fått bekreftet at «L.A. Noire» er utsatt fra fjerde kvartal og godt inn i finansår 2011. Så vidt vi vet har ikke Take-Two vist spillet til spillbutikker, skal Wilson ha skrevet i en rapport til investorer.
Wilson skal ha lagt skylden på ledelsen i Take-Two og mener «L.A. Noire» markerer utsettelse nummer 20 etter at den nåværende ledelsen tok over i 2007, hvor «L.A.Noire» alene har stått for tre av disse utsettelsene til selskapet.
Evan Wilson skal videre ha fortalt investorer at han ikke tror selskapet vil nå målene for finansåret, som han mener i utgangspunktet var satt «konservativt lave». Men han påpeker at det negative resultatet i fjerde kvartal kan bli bedre om suksessen «Red Dead Redemption» fortsetter.
- Tydeligvis har ikke ledelsen kontroll over noen av spillslippene, de klarer ikke å forutse ferdigstillelse og er ikke bekymret for hva de forskutterer investorene. Uansett har forsinkelsene forsterket den lave tilliten vi har til den nåværende ledelsen. Vi fortsetter å ha lav tillit til at ledelsen har noen idé om når spillene deres faktisk vil bli sluppet og tror tilliten de viser investorene er malplassert, rapporterer Wilson til investorene.
Det ambisiøse «L.A. Noire» har vært plaget med flere lange utsettelser siden annonseringen i 2005. Spillet er et detektivspill lagt til 40-tallets Los Angeles og skal være inspirert av Grand Theft Auto-serien på den måten at du har frihet til å utforske en storby.
En av grunnene til de første utsettelsene skal være «Grand Theft Auto: San Andreas», som skal ha gitt spillets visjonær Brendan McNemara akutt prestasjonsangst. Spillet var også i utgangspunktet PlayStation 3-eksklusivt, men etter å ha brukt 20 millioner dollar på prosjektet trakk Sony seg fra den opprinnelige avtalen som skulle sørge for å gi dem enerett.
I 2006 tok Rockstar og Take-Two over prosjektet, men har siden da hatt et par utsettelser. Ved flere anledninger skal altså Take-Two ha bekreftet at spillet ville komme i år, noe som nå ser ut til ikke å skje, skal vi tro finansanalytikeren Evan Wilson.
I mars tidligere i år ble det bekreftet i spillmagasinet Game Informer at spillet også er på vei til Xbox 360.