Annonse
Annonse
«Kingdoms of Amalur»-utviklere får eget studio
Skal lage actionrollespill for Epic Games.
No items found.
10. August 2012, 11:24

(PressFire.no): Da 38 Studios ikke oppnådde de ambisiøse salgsmålene for actionrollespillet «Kingdoms of Amalur: Reckoning», ble de overtatt av den amerikanske staten Rhode Island og lagt ned

Dermed stod 379 ansatte på østkysten av USA uten jobb, noe som inspirerte kollegaer til å drive dugnadsarbeid for å skaffe dem jobb via det sosiale nettverket Twitter.

Det kan ha gitt avkastning, idet storstudioet Epic Games stifter Impossible Games med en rekke eks-ansatte fra 38 Studios, ifølge Eurogamer.

– Alle verktøyene vi trenger

– Epic Games har virkelig omfavnet denne strålende gjengen av utviklere, og tatt fullstendig vare på oss. Vi har fått alle verktøyene og ressursene vi trenger for å gjøre en drøss av spillere glade, erklærer studiosjef Sean Dunn.

Impossible heiset flagget i byen Hunt Valley, som ligger rett ved «Civilization»-studioet Firaxis i staten Maryland. 

Der jobber de med «Infinity Blade: Dungeons», et mobilspill i samme ånd som Epic Games’ bestselgende serie med samme navn.

Dette skal være et actionrollespill, og et samarbeidsprosjekt med Chair Entertainment, som har håndtert serien tidligere.

Begrunnelsen bak navnet Impossible Games skal være enkel:

–  På et punkt sa jeg at det var umulig å finne et helt team av superstjerner – og navnet satte seg. Å koble fantasien og erfaringen til Impossible med Epics teknologi, merkevarer og ressurser gjør oss til langt mer enn summen av våre deler, mener Epic-direktør Mike Capps.

Går mange veier

Epic Games har mange baller i lufta for tida, hvor den største og mest etterlengtede av dem muligens er zombieoverlevelsesspillet «Fortnite» – som er veldig ulikt hva de ellers lager.

Samtidig tøffer utviklingen av spillmotoren deres av gårde. Unreal Engine 4 er godt på vei, og markerer det neste kapittelet i livet til verdens mest populære spillmotor.

Arbeidet med «Gears of War»-serien har de derimot sendt videre til polske People Can Fly. De skal håndtere «Gears of War: Judgment» og lagde også «Bulletstorm» sammen med Epic.

Så gjenstår det å se når storutgiveren velger å skyve ut «Infinity Blade: Dungeons». Slippdatoen er ikke klar, men vi vet at det kommer til iOS i første omgang. 


Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum