«Horizon Zero Dawn» var større enn «WoW», «Skyrim», «GTA V» og «GTA San Andreas» tilsammen

«Horizon Zero Dawn» var større enn «WoW», «Skyrim», «GTA V» og «GTA San Andreas» tilsammen

Og «dritkjedelig».

(PressFire.no): Det er i forbindelse med Nordic Game Conference at Angie Smets fra Guerilla Games forteller om vanskelige tider i utviklingen av fjorårets supersuksess «Horizon Zero Dawn», rapporterer control-online.nl.

Smets avslører blant annet at områdene i spillet opprinnelig var enorme – faktisk større enn «World of Warcraft», «Skyrim», «GTA V» og «GTA San Andreas» kombinert.

Men ifølge spillskaperne selv endte de med å gå seg vill i de enorme landskapene og mistet fokus.

Det var så seint som etter kunngjøringen i 2014 at studioet skal ha måttet snevre inn spillet for å gjøre det morsommere å spille. Faktisk skal det bare ha vært noen få mennesker i studioet som da visste hvordan det skulle spilles.

Etter kunngjøringen gikk det gjennom flere testrunder med spillere, hvor tilbakemeldingene var at det var «dritkjedelig».

I denne perioden skal de også ha fått tilbakemeldinger om at robotdinosaurene ikke føltes farlige nok og at Aloy må bli mindre «Disney-prinsesse».

Men med mer spilling fant de også ut hvor blindpunktene befant seg og klarte sakte men sikkert å skru til opplevelsen.

Resten er historie og «Horizon Zero Dawn» ble som kjent en stor suksess.