«Groundhog Day»-konseptet blir spillbart i «Twelve Minutes»

Spill om og om og om igjen.

15. mars 2015 18:26

(PressFire.no): Du har tolv minutter på deg til å gjennomføre spillet. Tolv minutter, som spilles om og om igjen.

Spillsiden Polygon har fått prøve indiespillet «Twelve Minutes», som henter konspetet fra Bill Murray-filmen «Groundhog Day» , eller «En ny dag truer» som den het på norsk; du opplever samme dag om og om igjen, inntil du løser problemet som har oppstått.

Familietrøbbel

Hele spillet tar plass i leiligheten som du deler med din kone, som plutselig blir hentet av politiet mistenkt for noe kriminelt. I samme vending blir du slått ut av politiet, og dermed er spillet over. Nesten.

Tiden går tilbake til når dere er ensomme hjemme, og det er opp til spilleren å finne ut hva det er som skjer.

For å oppnå dette må man gå igjennom dagen flere ganger, for å oppdage nye saker hver eneste gang, og å finne ut av gåten: Hva er det hun egentlig skjuler? 

Dukkehus

Hele spillet spilles sett ovenfra og ned, som om du titter ned i et dukkehus. Små detaljer, som å bare kunne se hvor lang tid det har gått via klokkene som henger på veggen i huset, skal hjelpe til med følelsen av å virkelig være inne i spillet, forklarer spillutvikleren Luis Antonio til Polygon.

Å skape dette spillet er noe han har drømt om i seks år.

Frem til nå har han jobbet på Ubisoft, før han tok spranget  over til indiescenen for å arbeide med Jonathan Blows «The Witness».

Han har dermed kun jobbet med «Twelve Minutes» på fritiden.

Arbeidet med «The Witness», der han samarbeider med skaperen av indie-megahitten «Braid», antas avsluttet i løpet av sommeren, og «Twelve Minutes» skal etter planen komme ut i løpet av sommeren 2016 til Steam, PC og Mac. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3