- Et godt råd: Ikke gjør PlayStation-fans forbanna

«Joe Danger 2» snart til PS3 med ti timer ekstra innhold.

27. september 2012 10:09

(PressFire.no): For et par uker siden kom «Joe Danger 2: The Movie» til Xbox 360. Det at Microsoft sikret seg en tidseksklusivitet, kom som en stor overraskelse på mange.

«Joe Danger» var jo den nedlastbare yndlingen på PlayStation Store, selv om spillet dukket opp i Xbox LIVE-menyene 18 måneder senere.

Nå har Sean Murray i Hello Games bekreftet at PlayStation 3-versjonen er like rundt hjørnet. Ikke nok med det: «Joe Danger 2: The Movie» får vesentlig mer innhold enn Xbox 360-versjonen.

- Hadde ikke lov til å si noe

- Inntil nå har vi ikke kunnet snakke om PS3-versjonen, og det har vært helt fryktelig.

- PS3-eiere har antatt at «Joe Danger 2» ikke vil komme til deres plattform, eller med den tradisjonelle ett år lange eksklusiviteten.

- Mange ganger i løpet av det siste året har jeg hatt lyst til å rope ut «dere må bare vente noen få uker, og dere vil få den seneste versjonen». Men i stedet har vi ikke fått lov til å si noe, sier Murray til Eurogamer.

- Vi angrer

«Den seneste versjonen» av «Joe Danger 2» byr på hele ti timer med ekstra innhold. Og påfyll trenger virkelig dette spillet. I vår anmeldelse er mangelen på innhold noe som trekker ned, for i løpet av et par korte timer har du gjort deg ferdig med hoveddelen av spillet.

La oss si det slik: er det noe vi har lært, og et råd vi kan gi til alle andre utviklere i hele verden, er det ikke å gjøre PlayStation-fans forbanna.

- Er du en indie-spillskaper, vil jeg også råde deg til ikke å havne i en situasjon der du ikke kan snakke ut om hva det er du jobber med. Vi angrer, sier Murray til Eurogamer.

- Vil forsøke å gjøre ting godt igjen

PressFire traff Sean Murray i februar i år, der han viste «Joe Danger 2» på et Microsoft-arrangement. Allerede den gang fikk vi følelsen av at han var sprekkferdig og mest av alt hadde lyst til å fortelle om PS3-planene.

- Når «Joe Danger» ble lansert på Xbox i fjor, ble en del PS3-fans fryktelig sinte på oss. Det er noe vi må leve med. Men det de ikke skjønner nå, men som de forhåpentligvis vil forstå i fremtiden, er at vi er veldig takknemlige overfor PlayStation-spillerne.

- Livet til en indie-spillutvikler er komplekst. Noen ganger er man nødt til å gjøre noen vanskelige valg for å … få ting til å fungere, fortalte Murray.

- Til syvende og sist tror jeg PlayStation-fellesskapet vil forstå, og føle at vi gjør opp for oss. Vi har planer for dem. Inntil da må vi bare leve med at de er sinte på oss, sa Sean Murray til PressFire tidligere i år.

PlayStation 3-versjonen har foreløpig ikke fått lanseringsdato, men skal ikke være langt unna.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3