(PressFire.no): Vi mennesker liker av en eller annen grunn å smake på intens og magerivende frykt, så lenge den ikke er reell. Og i spill - som film og litteratur - har vi sett noen massive skrekksuksesser.
En av de mer interessante er gratisspillet «Slender» fra i juni: en minimalistisk grøsser hvor du piler rundt i en bekmørk skog på jakt etter åtte boksider. Den kompakte opplevelsen har blitt et fenomen gjennom sommeren, og igjen satt de gyselige spillene på kartet.
Det momentet utnytter skaper Mark Hadley idet han annonserer «The Arrival», en oppusset langversjon av «Slender», ifølge Eurogamer.
«Slender» grenser til en lommelyktsimulator, der du trår varsomt i tussmørket på jakt etter åtte forsvunne sider mens den mystiske Slender Man-figuren er i hælene dine.
I likhet med indieskrekksuksessen «Amnesia: The Dark Descent» har du ingen måte å forsvare deg på, så det gjelder å holde tunga beint i munnen på jakt etter de forsvunne arkene.
«The Arrival» tar utgangspunkt i det og fletter videre på historien, som skal være adskillig større enn den i gratisversjonen. Den utforsker man blant annet gjennom flere nye brett.
Derfor kommer den nye versjonen også med en prislapp, som foreløpig ikke er kjent. Vi vet derimot at spillet kommer til Windows som hovedplattform.
Samtidig jobber et annet team - uavhengig av Hadley - med «Slender: Source», som blant annet har en samarbeidsdel for fire personer på smørbrødlista.
Under kan du se en trailer fra det første spillet, som kanskje gir litt bedre innsikt i hvorfor så mange aldri kommer seg gjennom den forholdsvis korte saken.