Det har tatt flere år å spille inn stemmeskuespillet for «Fallout 4»

– Har mer dialog enn «Skyrim» og «Fallout 3», til sammen.

7. september 2015 09:15

(PressFire.no): Bethesda Game Studios har en lang tradisjon med store sandkassespill som virkelig tar tid å komme seg i gjennom.

Stemmeskuespilleriet er en prosess som har tatt mye tid for spillstudioet som snart kommer ut med nye og svært etterlengtede «Fallout 4».

Lang prosess

Spillet skal ha stemmeskuespillere til samtlige dialoger, og det er over 111 000 linjer tekst som har blitt spilt inn.

Det er mer enn «Fallout 3» og «Skyrim» til sammen, skriver Bethesda på Twitter.

Mr. Boobies

En del av disse linjene tilhører blant annet robotbutleren Codsworth, som vi først fikk se i action i E3-traileren (se den i videovinduet).

Codsworth skal kunne si navnet til spilleren, avslørte spillsjefen Todd Howard under QuakeCon, som rapportert av spillsiden Polygon.

Dermed har stemmeskuespilleren bak roboten fått spille inn noen av de mest kjente kallenavnene som spillerne setter på sine figurer – alt fra vanlige, amerikanske fornavn som Matthew og Angela til mer vågale «Boobies» og «Fuckface».  

Ingen nivå-tak

«Fallout 4» kommer til å ha flere nye detaljer – store som små, som skiller tittelen fra sine forgjengere.

Blant annet kommer spillet til å huse et enormt snekkersystem, som endelig skal la oss få gjøre noe med alt skrotet man samler mens man vandrer i ruinene. Man skal kunne bygge hus og skape egne små samfunn.

I tillegg lover Bethesda at de har tatt bort nivåtaket som tidligere har vært i spillets system, og at man skal kunne fortsette å spille selv når hovedhistorien er over - dermed slipper man å gå å spare på denne mens man utforsker Boston.

«Fallout 4» kommer til PlayStation 4, Xbox One og PC 10. november.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3