(PressFire.no): Det sies at all PR er god PR, men det er uvisst hva Blizzard og Activision synes om dette «stuntet» under spillmessen PAX East i Boston.
Som et ledd i markedsføringen for «Overwatch» hadde Blizzard inngått en avtale med sjåførtjenesten Uber, og flere bilder var blitt kledd opp i spillets farger og logoer.
Selv sjåførene var kledd i kostymer fra spillet for anledningen.
Men samarbeidet, som de så fint kalte «Uberwatch», fikk en uheldig knekk da en av «Overwatch»-bilene regelrett kjørte ned en annen bil i et kryss.
For å strø salt i såret ble det hele bevitnet av en haug folk som kom ut fra PAX East, og som vi vet så er det ingen fryd større enn skadefryd.
- Håper Blizzard har forsikring, ler Ana Rivera på Twitter, og har en video fra hendelsen.
Til alt overmål, og Blizzards ulykke, var også Gearbox-sjefen Randy Pitchford til stede, og hans over en halv million følgere på Twitter fikk ta del i schadenfreuden etter hvert som han live-tweetet det som skjedde.
- Du kan ikke finne på noe sånt, skrev han.
- Jeg har dårlig samvittighet for de involverte, men også for PR-teamet og utviklerne.
Ingen ble heldigvis skadd i sammenstøtet, bortsett fra et par bulker i både biler og stoltheter.