- De lå bare og så snåle ut i sexy undertøy

Så sexen får et løft i «Dragon Age: Inquisition».

15. oktober 2013 11:08

(PressFire.no): Sex og romantikk har lenge vært et tema i BioWares populære rollespill, enten det er med blå romvesenfristerinner i «Mass Effect» eller barske alvemenn i «Dragon Age».

Kvaliteten på samkvemet har likevel variert noe veldig, skal vi tro de kanadiske kjærlighetssmedene.

- I «Dragon Age: Origins» lå figurene bare og så snåle ut i sexy undertøy. De hadde på blondetruser og antrekk som så helt malplasserte ut, mimrer spillstudioets filmsjef Jonathan Perry i et intervju med Gamerzines

Vil friste litt

Derfor blir romanser et av områdene som får et kraftløft i den kommende treeren, døpt «Dragon Age: Inquisition». 

- Vi vil ikke bare fokusere på selve sexen, men også at det er klimakset av å bli godt kjent med en figur. Vi gir scenene en moden og smakfull behandling, igrunn.

Perry forklarer samtidig at de har funnet hjelp og inspirasjon hos andre prosjekter innad i BioWare-familien.

- Jeg synes «Mass Effect» taklet det ordentlig bra, vi går nok i den retningen. Figuren kan være naken, men utsnittet gjemmer kanskje deler av den i skygger. Andre er kanskje halvveis avkledd, illustrerer spillskaperen.

 

Sex + rollespill = sant

Sexscener er fortsatt et ganske uvanlig virkemiddel i spillbransjen generelt, men er stadig å se i historietunge rollespill.

- Der det virker riktig å bruke sex, bruk det! oppfordret «The Witcher»-sjefen Marcin Iwinski i fjor.

Deres rollespillserie minner en hel del om «Dragon Age», og har heller ikke vært redd for å skildre nakenhet eller sexscener.

Iwinski mener hyrdestunder er et helt naturlig virkemiddel i et forholdsvis realistisk univers, og sammenligner serien sin med tv-favoritten «Game of Thrones».

 - For meg gir det mening. Det er makt, politikk og sex. Det er hvordan vi er, hvordan mennesker fungerer: Det handler om makt, politikk og sex, messet spillsjefen den gangen.


Mye større verden

Da vi tok en titt på den revitaliserende «Dragon Age»-oppfølgeren for en stund tilbake, fikk vi se eksempler på det som skal være et adskillig større og rikere univers enn tidligere.

Enkeltsoner i «Inquisition» kan visst være større enn hele eneren til sammen, selv om EA-studioet fortsatt ikke ønsker tilby en helt åpen verden.

- Den åpnere verdenen lar oss lettere farge eventyret ditt ut fra hvordan du utforsker verdenen. Se på det som at historien ikke bare er dyp, men også bred denne gangen. Det er definitivt et mer ambisiøst mål, hevdet produsent Cameron Lee da vi snakket med ham sist måned.

De langstrakte sonene skal likevel ikke gå på bekostning av fortellingen, som stort sett alltid har vært BioWares hovedfokus.

Det er nesten umulig å fortelle en så sterk historie som vi har på hjertet på ett brett.  Her har du digre, mektige nasjoner, storslått skala, gedigne områder. Vi vil fortelle en massiv historie, men samtidig la spillerne besøke veldig forskjellige steder, hevdet Lee til PressFire.


«Dragon Age: Inquisition» utgis til Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 og Xbox One en gang på høsten i 2014. 

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3