- «Dark Souls 2» nærmer seg hyperrealisme

Det dunkle spillet får både kjøretøy og et grafisk løft.

17. desember 2012 15:07

(PressFire.no): En av de største nyhetene fra årets Video Game Awards-kåring var avdukingen av «Dark Souls 2» - oppfølgeren til det bittersøte actionrollespillet fra 2011.

Allverdens informasjon var ikke tilgjengelig under lanseringen. Til gjengjeld har det britiske spillbladet Edge tatt en dypere titt på den kommende utgivelsen.

De melder blant annet om en kraftig overhaling på den visuelle fronten.

- «Dark Souls 2» ser ut som om det er klart for neste konsollgenerasjon uten å anstrenge seg, helt på høyde med skarpheten til spill som «Watch Dogs» og «Star Wars 1313», skriver Edge i sitt seneste blad, ifølge CVG.

Kvartferdig

Tidsskriftet beskriver utviklingen fra det forrige spillet i serien som et atletisk byks framover, og hevder at toeren nærmer seg hyperrealisme. 

Spillet skal være cirka 25 prosent ferdig ifølge utvikler From Softwares egne målemetoder, og japanerne har visstnok smidd på det siden september i fjor.

Noe av arbeidet har gått med på å gjøre det hele til en mer tilgjengelig opplevelse. Den nyutnevnte regissøren Tomohiro Shibuya har flere tanker om hvor skroget kan skrus bedre sammen.

- Ikke bare i Covenant-systemet, men også andre funksjoner jeg syntes det var vanskelig å sette seg inn i, forteller han til det britiske bladet.


Like stort

«Dark Souls» og den åndelige forløperen «Demon’s Souls» er bekmørke, utfordrende actionrollespill hvor man kjemper sin vei gjennom en dyster verden i jakt på sjeler.

Grunnspillet ligger an til å være relativt uforandret. Selv størrelsen på det neste spillet i serien skal være tilsvarende. Men visse finesser blir det.

Regissør Shibuya snakket blant annet om at de ønsker å tilby kjøretøy som kjerrer og skip.

- Vi vurderer det definitivt, men vi har ingen planer om å la deg kontrollere dem, hevdet han.

«Dark Souls 2» har foreløpig ingen slippdato, men Edge spekulerer i at det kan komme i 2014.

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3