(PressFire.no): På GamesCom-spillmessen i høst fokuserte spillskaperne bak «Hitman: Absolution» på å vise Contracts-modusen.
Denne lar deg redesigne et brett fra «Absolution», legge til nye utfordringer og mål for å gjøre det til ditt eget. Etterpå kan du dele med resten av «Hitman»-verden.
Opprinnelig var planen å tilby Contracts som et såkalt «online pass». Men nå har utgiveren Square Enix ombestemt seg i siste liten.
- Vi hadde opprinnelig planlagt å gjøre denne modusen tilgjengelig via en kode fra spillomslaget, men vi ønsker å gjøre den disponibel til alle som spiller – derfor tar vi en ny tilnærming, uttaler Square Enix ifølge CVG.
I praksis betyr det at folk i USA, som handler spillet, finner Contracts bakt inn i spillmenyene.
For oss i Europa kan du enten taste inn koden som følger med i coveret, eller bare trykke «kjøp Contracts Pass»-knappen. (Du blir ikke belastet for sistnevnte, det er gratis).
«Hitman: Absolution» er det første nye med Agent 47 på nesten sju år.
Under GamesCom snakket vi med den norske spillregissøren Tore Blystad som forklarte hvorfor det har tatt sin tid.
- Vi startet helt fra bunnen av. Alle de tidligere spillene våre, fra «Freedom Fighters» til «Mini Ninjas», «Hitman» og «Kane & Lynch», har vært lagd på den samme teknologien.
- Vi bestemte oss for å begynne på noe helt nytt denne gang, fortalte Blystad til PressFire.
IO Interactive har bygd en helt ny spillmotor til «Absolution», teknologi som ifølge Blystad skal være såpass sprek og fleksibel at den både kan opp- og nedskaleres, og passe både dagens og morgensdagens konsoller.
«Hitman: Absolution» lanseres til Pc, PlayStation 3 og Xbox 360 den 20. november.