Annonse
Bli dirigent i electronica-univers

Bli dirigent i electronica-univers

10:23
13:22
Utvikler
Utgiver
Slippdato
Plattformer
Annonse
13:22
10:23

(PressFire.no): Det begynte egentlig som et påbygg etter lanseringen av «Klang» (2016) til konsoll, men så ballet det på seg, forteller spillskaper Tom-Ivar Arntzen.

- Man skulle få et dypere innblikk i «Klang»s spillverden igjennom et lite rytmespill som skulle fungere på en rekke plattformer og kontrollertyper.

Fire år etter kommer nå «Klang 2» i stedet.

- Følte meg ikke ferdig

Nå er han i siste innspurt før utgivelsen av oppfølgeren til musikk-rytme-plattform-spillet «Klang».

- Jeg følte meg ikke ferdig med serien etter utgivelsen av originalen. Rytmeaspektet kunne raffineres, og spilluniverset utforskes dypere.

Det viste seg også at de som testet påbygge likte versjonen av spillet bedre enn originalen.

- Det endte jeg opp med å anse det som en skikkelig oppfølger.  

- Siden det uansett finnes utallige eksempler på spillserier som først nailer konseptet sitt på andre forsøk, kunne jeg like så greit gi serien et fullverdig forsøk til.

Destillert 

Den mest åpenbare endringen er å bevege seg bort fra plattformdelen – det for mer «fokusert og strømlinja spillmekanikk». Slik blir det mer et «tradisjonelt» rytmespill sammenlignet med det første spillet. 

Arntzen avslører også et ønske om å engang relansere originalen med nyvinningene fra det nye spillet.

Den siste pussen pågår nå før en snarlig annonsering på Steam om noen uker. Spillet er også planlagt for PS4, Switch og Xbox One i løpet av året.

Se alle Rad Crew-artikler (og podcaster) på Podcast-sidene.
Les alle våre «Den gangen da...»-tekster på undersiden her, eller se andre retrosaker her.
Les mer om spillrelaterte ting som skjer i Norge på vår underside her.
Les mer om e-sport og konkurransespilling på vår underside her.
Les flere meninger på vår samleside her.
Mer om:
Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3
Oppsummering
Positivt
Negativt
Skjermbilder (klikk for større)
No items found.
Bli dirigent i electronica-univers
Jarle Hrafn Grindhaug

(PressFire.no): Det begynte egentlig som et påbygg etter lanseringen av «Klang» (2016) til konsoll, men så ballet det på seg, forteller spillskaper Tom-Ivar Arntzen.

- Man skulle få et dypere innblikk i «Klang»s spillverden igjennom et lite rytmespill som skulle fungere på en rekke plattformer og kontrollertyper.

Fire år etter kommer nå «Klang 2» i stedet.

- Følte meg ikke ferdig

Nå er han i siste innspurt før utgivelsen av oppfølgeren til musikk-rytme-plattform-spillet «Klang».

- Jeg følte meg ikke ferdig med serien etter utgivelsen av originalen. Rytmeaspektet kunne raffineres, og spilluniverset utforskes dypere.

Det viste seg også at de som testet påbygge likte versjonen av spillet bedre enn originalen.

- Det endte jeg opp med å anse det som en skikkelig oppfølger.  

- Siden det uansett finnes utallige eksempler på spillserier som først nailer konseptet sitt på andre forsøk, kunne jeg like så greit gi serien et fullverdig forsøk til.

Destillert 

Den mest åpenbare endringen er å bevege seg bort fra plattformdelen – det for mer «fokusert og strømlinja spillmekanikk». Slik blir det mer et «tradisjonelt» rytmespill sammenlignet med det første spillet. 

Arntzen avslører også et ønske om å engang relansere originalen med nyvinningene fra det nye spillet.

Den siste pussen pågår nå før en snarlig annonsering på Steam om noen uker. Spillet er også planlagt for PS4, Switch og Xbox One i løpet av året.

Annonse
Publisert 
Andre artikler om emnet
No items found.
Andre artikler

Bli dirigent i electronica-univers

Positivt
Negativt
Annonse
Ansvarlig redaktør: Jarle Hrafn Grindhaug
Redaksjonssjef: Erik Fossum