- Jeg er ikke smart nok for «Prime Mover»

Gøy, men kanskje litt i vanskeligste laget. Her er ukas Rad Crew podcast!

21. juni 2018 10:42

(PressFire.no): «Prime Mover» er et norskutviklet spill fra 4Bit Games som minner en god del om klassikeren «Pipe Dream», som mange kanskje kjenner best som hacke-minispillet fra «Bioshock».

Men nivået av kompleksitet er mange ganger større, og du må i praksis designe egne microchips for å løse en ny gåte for hvert nye nivå.

Det er tilfredsstillende når du får det til, men det er samtidig veldig tydelig at det er et spill designet av programmerere, for programmerere? Selveste Markus «Notch» Persson har tweetet lovord om spillet, så det er tydelig at det appellerer til, skal vi si, et visst segment av spillere.

«Prime Mover» har likevel fengsla oss denne uka i Rad Crew, og det herlige 16-biters inspirerte visuelle uttrykket er helt prima. 

Yngvil på sin side har, som mange andre, latt seg imponere av «Detroit: Become Human», som føles som det spillet David Cage og Quantic Dream har prøvd å lage etter 20 år med prøving og en del feiling.

Og akkurat når du trodde det var trygt å bade igjen: Spillet «Maneater» som ble vist frem på PC Gaming Show under E3 ser ganske moro ut, så denne uken handler ukas Topp 5 om haier i spill. Mange husker nok zombie-haien fra «Resident Evil», men klarer du å gjette de andre fire? 

I tillegg snakker vi om det nyutgitte «Street Fighter 30th Anniversary» som er en imponerende samling av noen av seriens beste spill.

iTunes — RSS-feed — Direkte nedlasting

Hei! Vi trenger din hjelp - om du liker å lese spillstoffet vårt her, vurder gjerne å hjelpe oss direkte på Patreon, så kan vi fortsette med det. Takk <3